۰ نفر

بانک مرکزی اعلام کرد:

کاهش ۵.۴ درصدی دارایی های خارجی بانک مرکزی / بدهی ۱۳۷ هزار میلیارد تومانی بانک ها به بانک مرکزی

۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰
کد خبر: 652960
کاهش ۵.۴ درصدی دارایی های خارجی بانک مرکزی / بدهی ۱۳۷ هزار میلیارد تومانی بانک ها به بانک مرکزی

خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی با رشد ۱۲.۶درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته در پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به ۵۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده‌ که این عدد نسبت به ماه اسفندماه ۱۴۰۰، کاهش ۵.۴درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مطابق اعلام بانک مرکزی در پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، بدهی بانک ها به بانک مرکزی با رشد ۱۸.۷ درصدی نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰، به حدود ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده‌ است. همچنین این متغیر نسبت به اسفند ۱۴۰۰ کاهش ۶.۱ درصدی داشته است.

همچنین خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی با رشد ۱۲.۶درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته در پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به ۵۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده‌ که این عدد نسبت به ماه اسفندماه ۱۴۰۰، کاهش ۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

ضریب فزاینده نقدینگی نیز در پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به ۷.۶۸ رسیده که نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۵.۲ درصدی و نسبت به اسفندماه ۱۴۰۰ کاهش ۳.۹ درصدی را ثبت کرده است.

همچنین مطابق اعلام بانک‌مرکزی که پیش از این گزارش تحولات کلان مربوط به اردیبهشت‌ماه را منتشر کرده بود؛ نقدینگی تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ با رشد ۳۷.۳ درصدی نسبت به اردیبهشت ماه ۱۴۰۰،  به ۴۹۴۳ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین رشد نقدینگی نسبت به اسفندماه ۱۴۰۱ افزایش ۲.۳درصدی داشته است.

پایه پولی نیز در پایان اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۱ با رشد ۳۰.۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته به حدود ۶۴۳ هزار میلیارد تومان رسید. این متغیر نسبت به اسفندماه ۱۴۰۱، رشد ۶.۵ درصدی داشته است.