۰ نفر

نظام روانشناسی همچنان در برابر اتصال به درگاه ملی مجوزها مقاومت می کند!

۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۴
کد خبر: 651936
نظام روانشناسی همچنان در برابر اتصال به درگاه ملی مجوزها مقاومت می کند!

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: خدمات روان شناسی و مشاوره فعالیت اقتصادی نیست بلکه جزء حوزه سلامت است و از نظر قانون اساسی کسب و کار محسوب نمی شود، بنابراین شامل فعالیت های مقررات زدایی نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد حاتمی رییس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره با شرکت در مناظره میز اقتصاد شبکه اول سیما اظهار کرد: قانون‌ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ بر اساس مفاد آن ناظر به حوزه بازار است، حال آن که روان شناسی و مشاوره از حوزه های اقتصادی محسوب نمی شود و جزء علوم انسانی است. بر اساس تبصره ۲بند ج ماده ۳ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ فعالیت‌های حوزه های سلامت ،آموزش ،تحقیقات و فرهنگ مشمول این قانون نمی شوند.

وی ادامه داد: مشاوره و روان شناسی یک خدمت عمومی است و از نظر قانون اساسی کسب و کار نیست ،اصولا ماهیت روان شناسی و مشاوره تجارت نیست بلکه جزء فعالیت های حوزه سلامت است . هر ساله شورای عالی بیمه سلامت بر اساس بند الف ماده ۹احکام دائمی برنامه توسعه کشور تعرفه های خدمات و روان شناسی و مشاوره تصویب به هیات وزیران ابلاغ می‌کند و هیات وزیران هم آن را تصویب و ابلاغ می‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین مساله سلامت روان حتی از پزشکی هم پیچیده تر است و آن را به دست هرکس که صلاحیتش تایید نشده باشد نمی توان سپرد. مقام معظم رهبری هم در این باره تذکراتی را داده‌اند.

مجلس شورای اسلامی هم نحوه صدور مجوز را تعیین کرده است البته ما در آینده آزمون صلاحیت حرفه ای را برگزار می کنیم و به درگاه ملی مجوز ها وصل خواهیم شد.