۰ نفر

بانک مرکزی اعلام کرد:

رشد ۱.۳ درصدی پایه پولی در فروردین ۱۴۰۱ / ضریب فزاینده نقدینگی کم شد

۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵
کد خبر: 650235
رشد ۱.۳ درصدی پایه پولی در فروردین ۱۴۰۱ / ضریب فزاینده نقدینگی کم شد

مطابق اعلام بانک‌مرکزی نقدینگی تا پایان فروردین ۱۴۰۱ با رشد ۳۸.۲ درصدی به ۴۸۲۳ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین رشد نقدینگی نسبت به اسفندماه ۱۴۰۰ کاهش ۰.۲ درصدی داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مطابق اعلام بانک‌مرکزی نقدینگی تا پایان فروردین ۱۴۰۱ با رشد ۳۸.۲ درصدی به ۴۸۲۳ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین رشد نقدینگی نسبت به اسفندماه ۱۴۰۰ کاهش ۰.۲درصدی داشته است.

پایه پولی نیز در پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ با رشد ۳۱.۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته به حدود ۶۱۱ هزار میلیارد تومان رسید. این متغیر نسبت به اسفندماه ۱۴۰۰ رشد ۱.۳درصدی داشته است.

در پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۱، بدهی بانک ها به بانک مرکزی با رشد ۲۴.۴ درصدی نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰، به حدود ۱۴۳ هزار میلیارد تومان رسیده‌ است.

همچنین این متغیر نسبت به اسفند ۱۴۰۰ کاهش ۲.۲ درصدی داشته است.

همچنین خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی با رشد ۲۰.۱درصدی در پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به ۵۶۸ هزار میلیارد تومان رسیده‌ که این عدد نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد ۲۰.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

این متغیر نسبت به اسفندماه ۱۴۰۰ کاهش ۱.۶ درصدی را ثبت کرده است.ضریب فزاینده نقدینگی نیز در پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به ۷.۸ رسیده که نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۵.۱درصدی و نسبت به اسفندماه ۱۴۰۰ کاهش ۱.۵ درصدی را ثبت کرده است.