۰ نفر

بر اساس اعلام مرکز آمار؛

افزایش ۲۴۷ درصدی قیمت روغن نباتی جامد در خردادماه

۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۹
کد خبر: 649943
افزایش ۲۴۷ درصدی قیمت روغن نباتی جامد در خردادماه

مرکز آمار متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب مناطق شهری در خرداد ۱۴۰۱ را اعلام کرد. بر اساس این گزارش روغن نباتی با جامد با ۲۴۷.۲ درصد و روغن مایع با ۲۳۳.۸ درصد افزایش قیمت، رکوردار افزایش قیمت بودند.

اقتصاد آنلاین؛ در خرداد ماه ١٤٠١ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:نان و غلات: در این گروه، اقلام "ماکارونی" با ٥٦,١ درصد ، "شیرینی خشک" با ٢٧.٦ درصد و "رشته آش" با ٢٥.٥ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها: در این گروه، اقلام "مرغ ماشینی" با ٣٢,٥ درصد ،"گوشت گاو یا گوساله" با ١٦.٠ درصد و "گوشت گوسفند" با ٧.٤ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "روغن نباتی جامد" با ٢٤٧,٢ درصد و "روغن مایع" با ٢٣٣.٨ درصد و "پنیر ایرانی پاستوریزه" با ٥٥.٧ درصد بوده است.

میوه و خشکبار: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "خربزه" با ٣١,١ درصد،" هلو" با ٢٢.٧ درصد است.

همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "هندوانه" با ٢.٤- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "هویج فرنگی"  با ٢٨,٥ درصد، "بادمجان" با ١٣.٨ درصد و "سیب زمینی" با ١٣.٥ درصد است.قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "سس مایونز" با ٢٧,٧ درصد و "قند" با ١٨.٩ درصد است.

جدول آمار