۰ نفر

بلومبرگ گزارش می دهد؛

افزایش بعدی نرخ بهره آمریکا چند درصد است؟

۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۰۳
کد خبر: 644858
افزایش بعدی نرخ بهره آمریکا چند درصد است؟

فدرال رزرو نرخ بهره اصلی خود را ۰.۷۵درصد افزایش داد که این رقم بزرگترین افزایش نرخ بهره در ۲۸سال اخیر است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ پاول و همکارانش که از سوی منتقدان به دلیل پیش بینی نکردن سریع ترین افزایش قیمت در چهار دهه اخیر و پس از آن نیز  به دلیل کند بودن در پاسخ به این افزایش قیمت‌ها مورد انتقاد قرار گرفته بودند، تلاش خود را برای کاهش قیمت ها با بالا بردن محدوده هدف برای نرخ وجوه فدرال به محدوده ۱.۵تا ١.٧۵درصد تشدید کردند.

او پس از این تصمیم در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن با اشاره به افزایش بیشتر گفت: به نظر می‌رسد در جلسه بعدی ما افزایش٠.۵درصد و یا ٠.٧۵درصد داشته باشیم، با این حال، تصمیمات خود را در جلسه اتخاذ خواهیم کرد.

مقامات پیش‌بینی کرده‌اند که نرخ بهره را تا پایان سال به ٣.۴ درصد افزایش دهند که به معنی افزایش ۱.۷۵واحد درصدی است.

پیش‌بینی  بیشتر مقامات برای اوج نرخ ٣.٨ درصد در سال ٢٠٢٣ بود و پنج نفر نرخ وجوه فدرال را بالای ۴درصد پیش‌بینی کردند. متوسط پیش بینی در ماه مارس ١.٩ درصد در سال جاری و ٢.٨ درصد در سال آینده بود.

کمیته بازار آزاد فدرال در بیانیه‌ای پس از نشست دو روزه در واشنگتن گفت: «پیش‌بینی می‌کند که افزایش مستمر در محدوده هدف مناسب خواهد بود».

کمیته به شدت متعهد به بازگرداندن تورم به هدف ۲ درصدی خود است.

پاول که به تازگی تاییدیه مجلس سنا را برای دوره چهار ساله دوم به دست آورده است، همچنین باید اعتبار فدرال رزرو برای مبارزه با تورم را نزد سرمایه گذاران و آمریکایی هایی که از هزینه های سرسام آور زندگی خشمگین هستند، دوباره تثبیت کند.