۰ نفر

نظرسنجی گالوپ نشان داد؛

نتایج جالب میزان اعتماد به رهبران اقتصادی آمریکا

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبر: 634466
نتایج جالب میزان اعتماد به رهبران اقتصادی آمریکا

بر اساس نظرسنجی گالوپ که دوم ماه می منتشر شد، اعتماد مردم به رهبران فعلی اقتصادی آمریکا رو به وخامت گذاشته است. اعتماد به جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که اقتصاد ایالات متحده را مدیریت می کند از ۵۷ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافته و اعتماد به جروم پاول رییس فدرال رزرو نیز از ۵۵ درصد به ۴۳ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ نظرسنجی گالوپ که در آوریل سال جاری در بحبوحه بالاترین فشار تورمی آمریکا در دهه‌های اخیر منتشر شد، نشان می‌دهد که اعتماد به رهبران اقتصادی آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون رسیده است.

بر اساس این نظرسنجی، پس از بزرگترین رشد پولی که این کشور در تمام طول عمر خود تجربه کرده، ایمان به رهبران اقتصادی آمریکا تحت تاثیر قرار گرفته است. 

نظر سنجی گالوپ

(نمودار میزان اعتماد به رهبران اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱)

این نظرسنجی از طریق مکالمه‌های تلفنی در تاریخ ۱تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۲ با ۱۰۱۸ ساکن بزرگسال ایالات متحده در تمام ۵۰ ایالت و ناحیه کلمبیا انجام شده است. علاوه بر این، این نظرسنجی قبل از گزارش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و افزایش اخیر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو انجام شده است. 

نویسندگان نظرسنجی گالوپ در نسخه منتشر شده آورده‌اند: اعتماد عمومی به مدیریت رهبران کلیدی ایالات متحده در اقتصاد ملی در میان بالاترین نرخ تورم در بیش از ۴۰ سال گذشته و برآوردهای سیاه آمریکایی‌ها از اقتصاد ملی و وضعیت مالی تحت تاثیر قرار گرفته است.

اقشار متوسط آمریکایی‌ها تنها کسانی نیستند که معتقدند فدرال رزرو و رهبران اقتصادی فعلی اعتبار خود را از دست داده‌اند. تعدادی از تحلیل‌گران، فعالان مالی و اقتصاددانان مانند پیتر شیف، رابرت کیوساکی، جرالد سلنته و بسیاری دیگر معتقد نیستند که فدرال رزرو می‌تواند منجی رهایی از این وضعیت باشد. تا آنجا که به نظرسنجی گالوپ مربوط می‌شود، نویسندگان گزارش بر این باورند که «رتبه‌بندی اعتماد برای همه رهبران کمتر از میانگین تاریخی برای هر کدام از آنهاست.» 

پاول می‌گوید که نگرانی از بابت این اعتبار عمومی ندارد، نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد که ایمان به رهبران دموکرات کمتر از اعتماد به رهبران جمهوری‌خواه است. در روز چهارم ماه می زمانی که جروم پاول رییس فدرال رزرو مستقیم مورد این سوال قرار گرفت که «آیا نگران اعتبار فدرال رزرو نزد مردم آمریکاست؟» پاسخ داد که چنین نگرانی ندارد.

پاول به مایک مک کی خبرنگار تلویزیون بلومبرگ گفت: نمونه خوبی است برای اینکه چرا به اینجا رسیده‌ایم. بنابراین در سه ماهه چهارم سال گذشته، زمانی که ما شروع به صحبت در مورد کاهش زودتر و سپس افزایش نرخ‌ها در سال جاری کردیم دیدیم که بازارهای مالی نسبت به آن واکنش نشان دادند و این رفتار مناسبی است. 

رییس فدرال رزرو افزود: منحنی نرخ بهره پیش رو در بازارهای مالی در پاسخ به اهداف ما سخت‌تر شده و اقدامات ما در حقیقت سیاست‌های پولی ما را تقویت می‌کند. منظور این است که سیاست پولی آن اکنون تا حدود زیادی از طریق انتظارات تورمی عمل می‌کند.

نظر سنجی

(نمودار اعتماد به سیاست‌های فدرال رزرو از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۲)

افزون بر این، پاول به خبرنگار بلومبرگ گفت که بانک مرکزی ایالات متحده تصمیم گرفته تا تاریخ اول ژوئن را برای «کاهش اوراق بهادار در ترازنامه» انتخاب کند. پاول به مک کی تاکید کرد: «فقط یک تاریخ را انتخاب کردیم و اتفاقا این همان تاریخی بود که ما انتخاب کرده بودیم.» هیچ نکته جادویی در این تاریخ وجود ندارد و این موضوع در طول زمان هیچ اهمیت اقتصادی کلان نخواهد داشت.

نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد از آنجایی که تورم ایالات متحده به میزان زیادی افزایش یافته است، «اعتماد آمریکایی‌ها به مدیریت اقتصادی بایدن و پاول کاهش دو رقمی داشته است.» این نظرسنجی نشان می‌دهد که پاول ۴۳ درصد و جو بایدن ۴۰ یا حتی کمتر محبوبیت دارند. علاوه بر این آمار گالوپ نشان می‌دهد که اعتماد به رهبران دموکرات در مدیریت اقتصاد ایالات متحده، در حال حاضر ۳۸ درصد و کمتر از اعتماد به رهبران جمهوری‌خواه یعنی ۴۰ درصد است.