۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛

معرفی دستگاه های متخلف در اجرای مالیات بر خانه های خالی به قوه قضاییه

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۳۲
کد خبر: 630943
معرفی دستگاه های متخلف در اجرای مالیات بر خانه های خالی به قوه قضاییه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دستگاه هایی که مالیات بر خانه های خالی را اجرا نکرده باشند، به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صفایی دلوئی از تهیه گزارش نظارتی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره عملکرد دستگاه های اجرایی در قانون مالیات بر خانه های خالی خبر داده است.

در هفته های گذشته، کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر راه و شهرسازی به علت کامل اجرا نشدن سازوکار دریافت مالیات از واحدهای مسکونی خالی انتقاد کرده بود.

به گفته مسئولان، اجرایی نشدن بخشی از سامانه املاک و مستغلات باعث شده اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی با مشکل مواجه شود.

آمارها نشان می دهد کمتر از یک درصد از قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی تاکنون محقق شده است.

وزیر راه و شهرسازی ۲۳ فروردین ماه امسال پس از نشست با کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که "تعداد خانه‌های خالی دقیقا مشخص نیست."

با این حال آقای قاسمی از ارسال پیامک برای ۵۴۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده خبر داد و گفت که "از تعداد کمی مالیات دریافت شده. "

وزیر راه و شهرسازی گفت که برای تعداد زیادی از مالکان قبض مالیاتی صادر شده است.

دیوان محاسبات کل کشور دی ماه پارسال، در گزارشی اعلام کرد در ۱۰ ماهه اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مالیات بر «واحد‌های مسکونی خالی از سکنه» به علت تصویب نشدن آیین نامه اجرایی آن، تحقق نیافته.