۰ نفر

اقتصادآنلاین پیگیری کرد؛

حداقل حقوق کارگران کم می شود؟

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۲
کد خبر: 629583
حداقل حقوق کارگران کم می شود؟

چند ساعتی است که خبر احتمال کاهش دستمزد کارگران در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ اقتصاد آنلاین در این راستا مساله را از شورای عالی کار و نیز وزارت کار پیگیری کرده است.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ روزهای پایانی سال گذشته بود که افزایش حقوق کارگران برای سال۱۴۰۱، حدود ۵۷درصد اعلام شد؛ در آن زمان کارشناسان این افزایش حقوق را هم به ضرر کارگران و هم به ضرر کارفرمایان می‌دانستند؛ چرا که گفته می‌شد در این شرایط، کارفرمایان نمی‌توانند از پس هزینه‌ها برآیند و منجر به تعدیل نیرو و کاهش تولید خود خواهند شد. 

با این حال، این خبر خوشحالی کارگران را در پی داشت و همه منتظر افزایش حقوق ۵۷درصدی از سوی کارفرمایان بودند؛ اما شب گذشته خبری منتشر و این شادی را از آنان گرفت. در این خبر عنوان شده بود که جلسه شورای عالی کار در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شد؛ این خبر نشانه‌هایی را از احتمال کاهش دستمزدها منعکس کرد؛ اما پیگیری‌های اقتصاد آنلاین حاکی از آن است که فعلا خبری از کاهش دستمزدها نیست.

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از شورای عالی کار، اگر قرار به تشکیل جلسه و درپی آن کاهش حقوق باشد، تا امشب مشخص می‌شود و هنوز خبری از کاهش دستمزدها نیست. همچنین وزارت کار نیز در واکنش به این موضوع، مساله کاهش دستمزدهای کارگری را رد کرد و گفته شد که حرفی از کاهش دستمزد کارگران نیست؛ تنها وزیر شب گذشته، اعلام کرد که قرار است به کارفرمایانی که اشتغال جدید ایجاد می‌کنند، بسته حمایتی اعطا شود و صحبتی از کاهش دستمزد کارگران نشده است.

بنابراین تا به این لحظه، هرگونه کاهش دستمزدی از سوی مسئولین مربوطه، رد شده و باید دید در ساعات آتی امروز، خبری جدید در این راستا منتشر خواهد شد یا خیر.