۰ نفر

دولت هلند خبر داد؛

مسدود شدن ۶۰۰ میلیون یورو از دارایی روسیه

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۴۶
کد خبر: 627827
مسدود شدن ۶۰۰ میلیون یورو از دارایی روسیه

یک مقام وزارت اقتصاد هلند از اعمال محدودیت‌های جدید بر روسیه و مسدودی چند صد میلیون یورو از اموال این کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در ادامه سیاست‌های ضد روسی کشورهای غربی و اعمال تحریم‌های اقتصادی مختلف بر این کشور، هلند نیز حجم زیادی از دارایی‌های روسیه را مسدود کرد.

«استف بلوک» وزیر پیشین اقتصاد هلند که اکنون هماهنگ‌کننده اجرای تحریم‌ها در وزارت اقتصاد این کشور است، گفت: «هلند ۶۰۰ میلیون یورو از دارایی‌های روسیه را مسدود کرده است».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، بلوک در بیانیه‌ای که توسط کابینه هلند منتشر شد، توضیح داد: «در هلند، ما اکنون ششصد میلیون یورو دارایی روسیه را مسدود کرده‌ایم. این بدان معنی است که ما در رتبه‌بندی اروپا در این موضوع (اعمال تحریم بر روسیه) در پایین‌ترین سطح قرار نداریم».

وی همچنین افزود که سازمان‌های مجری قانون هم‌اکنون در حال بررسی هستند که آیا هنوز شرکت‌ها یا اشخاصی از فدراسیون روسیه وجود دارند که دارایی‌ها یا اموال آنها قابل مسدود شدن باشد.

بر اساس این گزارش، از تاریخ چهارم آوریل، کابینه وزیران هلند یک هماهنگ‌کننده ملی برای اجرای تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه منصوب کرده است. آنها وزیر امور خارجه سابق کشور یعنی استف بلوک را برای این کار انتخاب کردند.

به نوشته ریانووستی، کشورهای غربی در هفته‌های اخیر تحریم‌های مختلفی را علیه روسیه وضع کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به مسدود کردن ذخایر ارزی این کشور اشاره کرد.

«آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه تخمین زده که کشورهای غربی به عنوان بخشی از تحریم‌های اوکراین، حدود نیمی یا تقریبا ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر طلا و ارز روسیه را مسدود کرده‌اند.

حدود یک ماه پیش بود که وبگاه «بلومبرگ» نوشت با اعمال حدود ۳ هزار تحریم جدید علیه روسیه توسط آمریکا و متحدانش، این کشور در صدر کشورهای تحریم‌شده در جهان قرار گرفت.