۰ نفر

رییس مرکز مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌ و کار؛

آمادگی همه دستگاه‌های متصل برای صدور مجوز الکترونیکی/ مشکلات خود در دریافت مجوز را اطلاع دهید

۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۲۶
کد خبر: 625927
آمادگی همه دستگاه‌های متصل برای صدور مجوز الکترونیکی/ مشکلات خود در دریافت مجوز را اطلاع دهید

رییس مرکز مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌ و کار گفت: همه مردم برای ثبت و درخواست مجوز به سامانه مراجعه کنند و اگر در این مسیر مشکلاتی داشتند حتما به ما اطلاع دهند.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ با دستور وزارت اقتصاد، دستگاه‌های مختلف ملزم به اتصال به درگاه ملی مجوزها و بارگذاری مجوزهای خود در این سامانه شدند. طبق آخرین آماری که ارائه شد، نظام مهندسی، نظام پزشکی، شهرداری‌ها و کانون وکلا هنوز به این سامانه متصل نشده و شرایط صدور مجوزهای خود را تسهیل نکرده بودند.

در همین رابطه، سید امیر سیاح، رییس مرکز مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌ و کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: دستگاه‌هایی که تا امروز اقدامات لازم را برای اتصال به درگاه ملی مجوزها انجام ندادند عبارتند از کانون وکلا، نظام مهندسی، شهرداری‌ها و چند دستگاه دیگر که جا ماندند. البته نظام پزشکی اقداماتی انجام داده اما هنوز نهایی نشده است. به غیر از آن همه دستگاه‌هایی که تا کنون متصل شدند آماده صدور مجوز الکترونیکی هستند.

وی در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای برخورد با دستگاه‌های متخلف صورت گرفته گفت: چون هدف اصلی از راه‌اندازی این سامانه و اجرای قانون، تسهیل شرایط صدور مجوز کسب‌وکار برای متقاضیان بود، در این زمان ما در وزارت اقتصاد تمرکز خود را بر تکمیل اطلاعات و بهبود شرایط سامانه برای تسهیل امور مردم گذاشتیم؛ اما به محض اینکه این موضوع حل شود، با دستگاه های متخلف برخورد جدی خواهیم داشت.

سیاح تاکید کرد: مقاومت در مقابل قانون قطعا شکسته خواهد شد و انحصارگران باید این موضوع را بدانند.

رییس مرکز مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌ و کار در رابطه با آخرین آمار دستگاه‌هایی که آماده صدور مجوزهای الکترونیکی هستند نیز گفت: تمامی دستگاه‌ها امروز آماده صدور مجوزهای خود به صورت الکترونیکی هستند؛ بجز بانک‌مرکزی، وزارت علوم و بهداشت و همچنین شهرداری‌ها و برخی زیرمجموعه‌های وزارت کشاورزی. به همه متقاضیانی که قصد ثبت و اخذ مجوز را دارند اعلام می‌کنم که به سامانه مراجعه کرده و هرگونه مشکلی که در این زمینه پیش آمد به ما اطلاع دهند.