۰ نفر

ادعای رییس کمیسیون تلفیق؛

تلاش کردیم در سال ۱۴۰۱ تورم نداشته باشیم

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲
کد خبر: 624174
تلاش کردیم در سال ۱۴۰۱ تورم نداشته باشیم

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ به بیان توضیحاتی درباره نگرانی از افزایش گرانی ها در سال جاری پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا حاجی بابایی گفت: گرانی و تورم مولفه‌های گوناگون دارد برخی از مولفه‌های آن تحت کنترل ماست که می‌توانیم با سیاست‌گذاری جلوی آن را بگیریم و برخی از مولفه‌های آن تحت کنترل ما نیست.

حاجی بابایی تاکید کرد آنچه که ما در مجلس برای ارز ترجیحی مصوب کردیم هیچ کدام از آن‌ها تورم‌زا نیست، پایه پولی را افزایش نمی‌دهد و وضعیت کشور را از نظر گرانی تشدید نمی‌کند. بنابراین بودجه‌ای که در اجرا برای ۱۴۰۱ بسته شد همه امکانات و توانمان را به کار بستیم که به دولت کمک کنیم.

طبق ادعای برخی کارشناسان اقتصادی، در لایحه بودجه سال آینده چندعامل باعث افزایش سقف بودجه و تورم خواهد شد که تعیین نرخ ارز ۲۳ هزار تومان، حذف ارز ۴۲۰۰ و افزایش حقوق ورودی از جمله آنهاست. با این وجود حاجی بابایی اعلامکرد تمام شرایط را مهیا کردیم که در سال ۱۴۰۱ تورم و افزایش پایه پولی را نداشته باشیم.

او معتقد است که بودجه ۱۴۰۱ یک بودجه مردمی است و فقط به مردم کمک کرده است.

حاجی بابایی می‌گوید ما در مجلس از همه جا بریدیم و به بودجه زدیم تا به مردم کمک کنیم. به عنوان مثال یارانه این که دولت برای نهاد‌ها در نظر گرفته بود ۱۷۰ هزار میلیارد بود ما این مبلغ را به ۲۵۰ هزار میلیارد رساندیم تا دست دولت باز باشد و با آرامش بیشتری به مردم کمک کند و تورم را نیز کنترل کند.

نمایندگان مجلس اعلام کرده اند که ۱۴ درصد از کسری‌های منابع دولت را در بودجه ۱۴۰۱ کاهش داده اند که این کاهش باعث می‌شود سال بعد با تورم مواجه نشوی.