۰ نفر

رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار؛

۷ دستگاه به درگاه ملی مجوزها وصل نشدند

۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۵
کد خبر: 623184
۷ دستگاه به درگاه ملی مجوزها وصل نشدند

رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: امروز آخرین مهلت اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوز‌ها است و ۷ دستگاه به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نشده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سیاح، رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار در گفت و گویی به سوالات زیر پاسخ داد: 

 دستگاهی  وجود دارد که تا کنون هیچ اقدامی در زمینه اتصال به درگاه ملی مجوزها انجام نداده باشد؟

سیاح: دستگاه های سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام مهندسی، کانون وکلای دادگستری و شهرداری اصلا در این زمینه اقدامی انجام ندادند و حتی شرایط صدور مجوزهای خود را ثبت نکرده اند. بانک مرکزی و وزارت بهداشت و معاونت علمی ریاست جمهوری تعداد مجوزهای خود را ثبت کرده اند، شروط مبهم و امضاهای طلایی را حذف کرده اند اما ۴ دستگاه نام برده شده بالا حتی این اقدامات را انجام نداده اند. شهرداری تهران هم اقدام به عملیاتی کردن این شروط کرد اما به دلیل دیرکرد موفق به ثبت آن ها نشد.

تا الان چه تعداد دستگاه به درگاه ملی مجوزها متصل شده اند و امکان صدور مجوزهای الکترونیکی دارند؟

سیاح: بیشتر دستگاه های دولتی به درگاه ملی مجوزها متصل شده اند و تقریبا همه ی آن ها امکان صدور مجوز های الکترونیکی دارند؛ اما ۳ دستگاه دولتی وزارت بهداشت، بانک مرکزی و معاونت علمی ریاست جمهوری هنوز به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نشده اند.

آیا دستگاه ها اقدام به ثبت بیش از یک پرونده در این سامانه کرده اند؟

سیاح: از روز گذشته (۴ فروردین) دستگاه ها در جهت اصلاح ثبت پرونده های خود در درگاه ملی مجوزها حرکت کرده اند. دیشب با دستگاه ها در تماس بودیم تا مشکلات آنها را در این زمینه برطرف کنیم. ارزیابی های اعلام شده مربوط به ۳ روز ابتدایی فروردین بود که به دلیل مسائل فنی و امنیتی ثبت سامانه ای در درگاه ملی مجوز  پایین بوده است. شنبه صبح تمام آمارهای دقیق در سامانه  mojavez.ir  ثبت خواهند شد.

تفاوت بین اتصال به درگاه ملی مجوزها و صدور الکترونیکی مجوز  چیست؟

سیاح: بسیاری از دستگاه ها در اسفند از نظر فنی تلاش کردند و به درگاه ملی مجوزها متصل شدند اما فقط یک مجوز را متصل کردند درصورتی که همه ی دستگاه ها بیش از ۱۰۰ مجوز دارند و کل مجوزهای خود را بارگذاری نکرده اند. تا به الان ۱۳۴۲ مجوز کسب و کار بارگذاری شده؛ اما همه ی آن ها به درگاه تخصصی متصل نیستند.اگر همه مجوزهای یک سازمان به درگاه ملی متصل نباشند امکان صدور الکترونیکی مجوز وجود ندارد.

از روز گذشته که این نکته گفته شد، تمامی دستگاه ها در تلاش هستند تا این عقب افتادگی ها را جبران کنند تا از شنبه صبح علاوه بر اتصال به درگاه ملی مجوزها، تمامی مجوزهای خود را به صورت الکترونیکی صادر کنند.

آیا دستگاه هایی که تا  الان به درگاه ملی مجوزها متصل نشده اند تا شنبه متصل می شوند؟

سیاح: بانک مرکزی و وزارت بهداشت به دلیل اینکه تا الان متصل نشده اند بعید است که تا شنبه هم این اتصال را برقرار کنند.