۰ نفر

هشدار خاندوزی به دستگاه ها؛

برای اتصال به سامانه مجوزها حتی یک روز وقت اضافه نمی دهیم

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۱۳
کد خبر: 619075
برای اتصال به سامانه مجوزها حتی یک روز وقت اضافه نمی دهیم

وزیر اقتصاد گفت: ۱۲۸۰ مجوز در سامانه ملی مجوز‌ها شناسایی شده که شرایط ۸۰ درصد از آن‌ها ساده سازی و غیرقابل تفسیر شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، احسان خاندوزی می گوید: طی فعالیت های ۲۰ روز گذشته، تعداد ۱۲۸۰ مجوز شناسایی شدند که از این میان  ۸۰ درصد این مجوز‌ها در هیئت مقررات زدایی بررسی شده اند و  شرایط اعطای آن ها شفاف، دقیق، غیر قابل تفسیر با حذف امضا‌های طلایی هستند.

او گفت:  اتصال دستگاه ها به سامانه مجوزها حتی یک روزهم وقت اضافه نخواهیم داد. وزارت آموزش و پرورش و شهرداری ها در اتصال به دستگاه ها قدری با مشکل مواجه هستند.

طبق ماده ۷ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴، همه دستگاه‌هایی که مجوز صادر می‌کنند باید مدارک و شرایط صدور مجوز را در درگاه ملی و تخصصی خود بگذارند و مردم به صورت الکترونیکی مدارک را ارسال و سپس مجوز را دریافت کنند. در این ماده قانونی که مصوب سال ۱۳۸۷ است، در صورت تخلف، ضمانت اجرایی محکم و زندان تعیین شده بود. یعنی اگر در سایت درگاه ملی مجوز‌ها شرطی گذاشته شده باشد که دستگاه صادرکننده مجوز آن را رعایت نکند، ذینفع می‌تواند به دادگاه شکایت کرده و دادگاه آن را به زندان محکوم کند.

بعد از گذشت مهلت قانونی از بالاترین شخص در دستگاه و وزارتخانه گرفته تا مسئولان زیر مجموعه مشمول اجرای قانون ۶۰۰ تعزیرات به دو ماه تا یکسال حبس محکوم می‌شوند. با توجه به مهلت ۱۵ روزه تا اجرای قانون، اگر تا پنجم یا ششم فروردین به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نشده باشند، در انتظار برخورد‌های سنگین باشند. زیرا ۱۵ روز بعد از ۱۸ اسفند مهلت ثبت در روزنامه رسمی است.