۰ نفر

مصوبه جدید تغییر در دریافتی کارکنان دولت

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۰۹
کد خبر: 607356
مصوبه جدید تغییر در دریافتی کارکنان دولت

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس با پیشنهاد پرداخت فوق العاده به کارکنان دستگاه قضا در لایحه بودجه موافقت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید کاظم دلخوش عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفته شورای حقوق و دستمزد به موجب محدودیت‌های برخی از مشاغل و پست‌های سازمانی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در موارد خاص، سقف پرداختی را تغییر دهد.

نخبگان ممتاز، اشتغال در واحدهای عملیاتی مستقر در مناطق جغرافیایی، بد آب و هوا و محروم از تسهیلات زندگی از نمونه های این موارد است.

طبق این مصوبه، برای جذب و نگهداشت کارکنان قوه قضائیه و کاهش اطاله دادرسی پرونده‌های قضایی با پیشنهاد رئیس دستگاه قضا و تصویب شورای حقوق و دستمزد، فوق العاده قابل اعمال است.

در هفته‌های گذشته نمایندگان مجلس طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه را به علت «ایجاد تبعیض میان کارمندان دولتی و احتمال ایجاد بار مالی ناشی از افزایش حقوق‌ها» رد کرده بود.

کمیسیون تلفیق امروز دولت را مکلف کرد تا پایان سال آینده سند جامع صنعت هسته‌ای کشور در افق ۲۰ ساله را تدوین کند.

در این تکلیف، سازمان انرژی اتمی با همکاری و دریافت نظر وزارتخانه‌های صمت، بهداشت و درمان، علوم، تحقیقات و فناوری و دستگاه‌های اجرایی دولتی، خصوصی و انجمن‌های علمی مرتبط برای تدوین سند جامع صنعت هسته‌ای کشور اقدام کند.

اقدامات قانونی تدوین این سند حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۱ باید انجام شود.

جامع صنعت هسته‌ای کشور درباره تمام حوزه های صنعت هسته ای از قبیل انرژی هسته ای(شکافت، همجوشی هسته ای و سایر رهیافت ها)، کاربرد پرتوها، پزشکی هسته ای، کشاورزی هسته ای، شتاب دهنده های ذرات و سایر حوزه های آن باید کاربردی شود.

کمیسیون تلفیق مصوب کرد نشریات و مطبوعات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای چاپ و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در سال آینده معاف شوند.

در نتیجه، تبلیغات کالا‌ها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات در سال آینده مشمول این مالیات نیستند.

پس از پایان بررسی‌های کمیسیون تلفیق، مصوبات این کمیسیون در صحن علنی بررسی می‌شود و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان خواهد رفت.