۰ نفر

آیا طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت قبل از پایان سال به تصویب می‌رسد

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴
کد خبر: 607251
آیا طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت قبل از پایان سال به تصویب می‌رسد

رامین اناری گفت: از نمایندگان مجلس خاصه هیات رییسه مجلس انتطار داریم شب عید، عیدی خوبی به کارگران بدهند و زمینه حذف پیمانکاران در سال آینده را فراهم نمایند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، نگرانی در ارتباط با سرنوشت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت افزایش یافت. آیا این طرح قبل از پایان سال به تصویب می‌رسد؟

رامین اناری (نماینده کارگران قراردادی و شرکتی کشور) در این رابطه می‌گوید: اظهارات در ارتباط با طرح تا حدودی متناقض است؛ نایب رییس کمیسیون اجتماعی، هفته گذشته مصاحبه کرد و اظهار داشت ۶۳امضا برای بردن طرح به صحن علنی مجلس جمع آوری شده است. در ارتباطی که با نمایندگان مجلس داشتیم، به ما گفتند هنوز در حال جمع‌آوری امضا هستیم و سعی می‌کنیم قبل از پایان سال، طرح به صحن برود و تصویب شود.

او ادامه می‌دهد: برخورد با لایحه بودجه و بررسی لایحه بودجه در مجلس، تا اندازه‌ای ما را نگران کرده است. این لایحه همه طرح‌ها را کنار گذاشته است اما نیروهای شرکتی و قراردادی سراسر کشور، از نمایندگان مجلس درخواست دارند به گونه‌ای عمل کنند که سال جدید با شادی آغاز شود؛ بنابراین تقاضا داریم قبل از پایان سال، طرح ساماندهی تصویب شود. کارگران منتظر بریدن دست‌های واسطه هستند و انتظار داریم نمایندگان کمیسیون اجتماعی با عزم راسخ، این طرح را در اولویت قرار دهند.

به گفته وی، در سال ۹۶ یکبار طرح ساماندهی در مجلس طرح شد ولی متاسفانه به دلایل مختلف و لابیگری‌ها، کنار گذاشته شد انتظار داریم این اتفاق دردناک دوباره تکرار نشود.

اناری از گسترده‌تر شدن پویش طرح ساماندهی می‌گوید و اضافه می‌کند: اکنون مهم‌ترین مساله برای نیروی کار شرکتی و قراردادی سراسر کشور، تصویب این طرح است؛ انتظار داریم به خاطر اهمیت لایحه بودجه، تصویب طرح را بیش از این به تعویق نیندازند. هرچه زمان بگذرد، به ضرر طرح است و دست‌های پشت پرده ساکت نمی‌نشینند؛ از نمایندگان مجلس خاصه هیات رییسه مجلس انتطار داریم شب عید، عیدی خوبی به کارگران بدهند و زمینه حذف پیمانکاران در سال آینده را فراهم نمایند. کارگران مدتهاست در انتظار هستند و اگر بیش از این به درازا بکشد، بسیاری از کارگران پیمانی ناامیده می‌شوند.