۰ نفر

وزیر کار: از مادران به نسبت تعداد فرزندشان حمایت می کنیم

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۴۰
کد خبر: 603417
وزیر کار: از مادران به نسبت تعداد فرزندشان حمایت می کنیم

​وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: در دولت سیزدهم، بیشترین حمایت از مادران به نسبت تعداد فرزندانی که دارند، انجام شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، حمایت دولت از «مادران» برحسب تعداد «فرزند» حجت الله عبدالملکی در مراسمی که به منظور بزرگداشت روز زن برگزار شد، تاکید کرد: هدف ما در وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی حفظ جایگاه بانوان است و بانوان همکار ما در این وزارتخانه توانمندی‌های ویژه‌ای دارند؛ در این پنج ماه هم تعدادی از این خواهران با توانمندی ویژه شناسایی شده‌اند. 

وی ادامه داد: تاکید ما در این وزارتخانه به انتصاب خواهران انقلابی توانمند متخصص است و تاکنون تعدادی از این بانوان منصوب شده اند و در آینده نیز انتصاب تعداد بیشتری از زنان در رده مدیریتی خواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر بخواهیم شان و کرامت جنس زن را با جنس مرد مقایسه کنیم شان و کرامت جنس زن بالاتر است چراکه هیچ مرد موفق و قهرمان و تاریخ سازی را نداریم که نشانی از یک مادر قهرمان و تاریخ ساز نداشته باشد. 

عبدالملکی ادامه داد: در جامعه مخاطب ما حدود ۶۵ میلیون نفر از مردم و تقریبا نیمی از جمعیت خواهران بزرگواران هستند که توفیق خدمتگزاری آن‌ها را داریم. شاید اینکه روزی به نام زن نام گذاری شده است از این جهت باشد که در جهان امروزی شان و کرامت این وجودی که با عنوان "مادر" شناخته می‌شود، به قدر کفایت مورد توجه نبوده است. 

وی افزود: برغم اینکه اسلام و قرآن و پیامبر بزرگ ما بیش از ۱۵۰۰ سال قبل به جایگاه زن و مادر تاکید داشته‌اند، اما بشر در دوره "تمدن جدید" این جایگاه را نادیده گرفت و جوهره وجودی این موجود مقدس را آنگونه که خداوند متعال مد نظر داشته، حفط نکرده است. بعد از انقلاب اسلامی اینکه امام خمینی (ره) تاکید می‌کنند روز میلاد حضرت زهرا (س) به عنوان روز مادر شناخته شود به نوعی توجه دادن جامعه بشری به شان این موجود است. 

وی در پایان تاکید کرد: آروز می‌کنیم روزی آید که زن و مادر و همسر در جایگاه اصلی و با احترام و کرامتی که مورد نظر پیامبر (ص) بوده و مراد خداوند از تکریم زن بوده است، قرار گیرند و این جایگاه حفظ شود. 

در این مراسم از "عصمت احمدیان" مادر شهیدان اسماعیل و ابراهیم فرجوانی تجلیل به عمل آمد.