۰ نفر

وزیر اقتصاد؛

باید از ظرفیت‌ های اقتصاد اسلامی کمک بگیریم / مسیر متفاوتی پیش روی اقتصاد باز خواهد شد

۸ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۱۸
کد خبر: 594552
باید از ظرفیت‌ های اقتصاد اسلامی کمک بگیریم / مسیر متفاوتی پیش روی اقتصاد باز خواهد شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت‌های تحولی در حوزه‌های اندیشه‌ای به‌ویژه اندیشه اقتصادی اسلامی بیش از جلسات سالانه و سمینارهای ماهانه، به کمک سیاست‌گذاری در حوزه اقتصاد بیاید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیداحسان خاندوزی چهارشنبه‌شب در نشست توجیهی دوره پودمانی اقتصاد هیات اندیشه‌ورز و اقتصاد اسلامی حوزه علمیه خراسان که به صورت وبیناری در حوزه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد، افزود: عطش جدی در عرصه سیاستگذاری و تعیین تکلیف مسائل اقتصادی به ویژه روندها و مسیرهای جهت ساز و سرنوشت‌ساز در اقتصاد وجود دارد، که اگر آن رویکردها انتخاب شود می تواند بسیاری از قوانین و مقررات دولت و مجلس و چهره واقعی اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر چنین الگوها و روندهایی را از ابتدا به درستی انتخاب نکنیم در مسیری بسیار دشوار قرار خواهیم گرفت. اگر الگوی متفاوتی در پیش گرفته شود مسیر متفاوتی پیش روی اقتصاد باز خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب به چنین بازاندیشی در الگوها و رویکردها بیش از پیش نیاز داریم و اگر این انتخاب ها را اصلاح نکنیم و نظریه پردازی های خود را  بر مسائل واقعی اقتصاد مردم، تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی، بانکداران، سرمایه گذاران و بازارهای مالی نزدیک نکنیم و ثمره آن نظریه پردازی ها موجب تغییر الگوها نشود، علم لاینفع خواهد بود.

مدیر دوره پودمانی اقتصاد حوزه علمیه خراسان هم گفت: این دوره با حضور ۹۰ نفر از طلاب برگزار می شود.

علی اکبر کریمی افزود: دوره ابتدایی ۲ ساله است و بعد از امتحان جامع از شرکت کنندگان، قبول شدگان به مدت ۲ سال نیز دوره پیشرفته را خواهند گذراند.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.  

هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.