۰ نفر

مدیرکل دفتر بخش عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی؛

توزیع ارز دولتی، ایجاد رانت کرده بود

۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۳۲
کد خبر: 592056
توزیع ارز دولتی، ایجاد رانت کرده بود

رعنایی گفت: حوزه دارو یکی از بخش‌های آسیب دیده از توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی بود و با کاهش تولید داخل به دلیل تخصیص نیافتن ارز، دارو‌ها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  مهدی رعنایی مدیرکل دفتر بخش عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در برنامه تیتر امشب تصریح کرد: سیاست توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی آسیب‌های مختلفی برای تولیدکنندگان و وارد کنندگان داشته است. در بخش واردات، اقلامی که قرار بوده با ارز دولتی وارد شوند، تورم عمومی بیشتری داشته اند.

او ادامه داد: یکی از بخش‌های آسیب دیده از توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی، بخش دارو بود و با کاهش تولید داخل به دلیل تخصیص نیافتن ارز، دارو‌ها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

این مقام مسئول گفت: بازار سیاه ناصرخسرو اکنون در فضای مجازی گسترده‌تر شده است.

مدیرکل دفتر بخش عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: نکته تعجب برانگیز این است که به عنوان مثال در سال ۹۸ داروی انسولین در بازار موجود بود، اما در سال ۹۹ که واردات بیشتری انجام شده، با کمبود انسولین مواجه شدیم.

او افزود: چندین سال بود که ناصرخسرو رونق خود را از دست داده بود، اما در سال‌های اخیر این بازار احیا شده است.

رعنایی تصریح کرد: توزیع ارز دولتی، ایجاد رانت کرده بود و به نظر می رسد یکی از عمده ترین دلایل مخالفت سرسختانه برخی ها با حذف این سیاست، از دست رفتن بستر سود آنهاست.