۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد؛

افزایش ۳۰درصدی حقوق های پایین در سال آینده / تورم را کنترل می کنیم

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۵۶
کد خبر: 587897
افزایش ۳۰درصدی حقوق های پایین در سال آینده / تورم را کنترل می کنیم

میرکاظمی گفت:‌ متوسط افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده 10 درصد است و به جای افزایش حقوق، قدرت خرید را بالا می‌بریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مسعود میرکاظمی با اشاره به جلسه با نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد لایحه بودجه سال آینده اظهار داشت: جهت گیری دولت برای سال آینده رشد اقتصادی و ثبات اقتصادی است و به جد تورم مدیریت می‌شود و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم کسری اتفاق بیفتد. کسری منجر به افزایش پایه پولی، نقدینگی و تورم می‌شود. همیشه تورم در سنوات قبل منجر به افزایش حقوق می‌شده و سیکل معیوبی را ایجاد می‌کرده است.

معاون رییس جمهور افزود: دولت تورم را ‌می‌خواهد مدیریت کند به جای افزایش حقوق، قدرت خرید را برای سال آینده بالا ببرد. منابع را برای پشتیبانی از بخش خصوصی ببرد. مبالغ قابل توجهی را در سطح ملی و استان‌ها اختصاص می‌دهیم که به صورت اهرم از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد:‌ چهار هزار هزار میلیارد تومان منابع در اختیار مردم است به دلیل اینکه اعتماد به سیستم اقتصادی ندارند مولد نشده است، امیدواریم که مردم با اقداماتی می‌کنیم اعتماد کنند.

میرکاظمی در مورد میزان افزایش حقوق کارمندان دولت برای سال آینده بیان داشت:‌ این موضوع هنوز در دولت نهایی نشده است، بودجه جمع بندی نشده و امیدواریم این هفته تمام شود، پیشنهاد افزایش 10 درصدی رشد متوسط است. حقوق‌های پایین تا 30 درصد و حقوق‌های نجومی رشد کمتری دارند. تا فاصله‌ای که در چند سال گذشته بین حداقل و حداکثر ایجاد شده که بی عدالتی در دل آن مشاهده می‌شود بتوانیم مقداری تعدیل کنیم.