۰ نفر

بودجه سال آینده با دلار ۲۳ هزار تومان بسته شد

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷
کد خبر: 587722
 بودجه سال آینده با دلار ۲۳ هزار تومان بسته شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۱ کف حقوق از ۳.۵ میلیون تومان به ۴.۵ میلیون تومان افزایش یافته و همچنین سقف حقوق از ۳۳ میلیون تومان به بین ۳۷ تا ۳۸ میلیون تومان رسیده‌ است یعنی در کف حقوق افزایش ۲۸ درصدی و در سقف حقوق رشد ۶ درصد اعمال شده که متوسط آن ۱۰ درصد است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، جعفر قادری  درباره تاخیر در ارایه لایحه بودجه 1401 اظهار داشت: دلیل اصلی تاخیر در ارایه لایحه بودجه سال آینده این است که دولت به دنبال کاهش بند‌های بودجه بوده و کاهش هزینه‌های دولت یک موضوع چالشی است و برای بررسی کدها، بندها و ردیف‌های بودجه نیاز به زمان دارد. البته این تاخیر در تحویل لایحه بودجه با هماهنگی مجلس بوده تا با هفته تعطیلی مجلس تداخلی ایجاد نشود. 

وی با بیان اینکه تاخیر در تحویل لایحه بودجه ارتباطی به مذاکرات وین نداشت، تاکید کرد: سقف فروش نفت در بودجه 1.2 میلیون بشکه در نظر گرفته شده‌ است و قرار نیست که برای بودجه‌ریزی منتظر تعیین تکلیف برجام باشیم اگر مذاکرات به نتیجه رسید، برای کمک به بودجه متمم تنظیم و الحاق می‌شود اما در حال حاضر بودجه بدون در نظر گرفتن نتیجه مذاکرات وین بسته شده‌ است.

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره نرخ دلار در بودجه 1401 گفت: آنچه که گفته می‌شود دلار در بودجه سال آینده  23 هزار تومان تعیین شده‌ است.

قادری درباره کاهش هزینه‌های دولت در بودجه 1401 اظهار داشت: معتقدم کاهشی در بودجه سال آینده اتفاق نیفتاده، در واقع بودجه افزایش پیدا نکرده‌ است به‌طوری‌که فقط دو درصد نسبت به بودجه سال آینده اضافه شده و هزار و 270 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره کف و سقف حقوق و دستمزد در بودجه سال آینده گفت: در بودجه 1401 کف حقوق از 3.5 میلیون تومان به 4.5 میلیون تومان افزایش یافته و همچنین سقف حقوق از 33 میلیون تومان به بین 37 تا 38 میلیون تومان رسیده‌ است یعنی در کف حقوق افزایش 28 درصدی و در سقف حقوق رشد 6 درصد اعمال شده که متوسط آن 10 درصد است.