۰ نفر

خاندوزی مطرح کرد؛

بودجه ۱۴۰۱ طی هفته های آینده تقدیم مجلس می شود / پیشنهاد فروش اموال مازاد دولت برای جبران کسری بودجه

۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۵۸
کد خبر: 581405
بودجه ۱۴۰۱ طی هفته های آینده تقدیم مجلس می شود / پیشنهاد فروش اموال مازاد دولت برای جبران کسری بودجه

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به اینکه دولت در هفته های آینده لایحه بودجه ۱۴۰۱ را به مجلس تقدیم خواهد کرد، گفت: پیشنهاد جدی ما برای جبران کسری بودجه تمرکز بر روش فروش اموال مازاد دولت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه نشست امروز (سه شنبه ۲۵ آبان) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در توضیح علت حضور خود در این نشست گفت: امروز به همراه روسای سازمان بورس و اوراق بهادار، گمرک، خزانه داری، خصوصی سازی و معاونان خود در این نشست حضور یافته و درخصوص وضعیت درآمدهای بودجه ای و مالیاتی و گمرکی ضمن ارائه گزارش، به سوالات نمایندگان پاسخ دادیم.

وی ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه گزارشی درخصوص وضعیت مالیاتی مطالبه داشتند که معاونان من در این جلسه درخصوص وضعیت درآمدی گمرک و خصوصی سازی توضیحاتی را مطرح کردند.

خاندوزی ضمن اشاره به اینکه دولت در هفته های آینده لایحه بودجه ۱۴۰۱ را آماده و تقدیم مجلس خواهد کرد، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در این حوزه نیز سوالاتی را مطرح که ما پاسخ دادیم، البته سوالاتی نیز در حوزه بورس و بازار سرمایه مطرح شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت برای جبران کسری بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۱  و حتی سال جاری چه راهکاری را در نظر گرفته است، بیان کرد: پیشنهاد جدی وزارت اقتصاد برای جبران کسری بودجه تمرکز بر روش فروش اموال مازاد دولت است تا بتواند با تبدیل دارایی غیرمولد دولت به مولد، کمترین اثر را به جهت پیامدهای تورمی و منفی که می تواند بر بازارها داشته باشد، بگذارد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: گروهی در این زمینه تشکیل شده و امیدواریم طی هفته های آینده شاهد افزایش میزان درآمدهای وصولی از این محل باشیم و یک اطمینان خاطر به جهت چشم انداز تامین کسری بودجه و حکمرانی بر منابع غیرتورمی برای مردم به وجود بیاید.