۰ نفر

بحران بیخ گوش آمریکا؛

دولت آمریکا ورشکست می شود؟

۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۱۴
کد خبر: 566880
 دولت آمریکا ورشکست می شود؟

اگر تا سه هفته دیگر کنگره آمریکا لایحه بودجه را تصویب نکند، دولت این کشور ورشکسته خواهد شد.

به گزارش سی بی اس نیوز، در صورتی که کنگره آمریکا برای تأمین بودجه مورد نیاز دولت این کشور اقدامات لازم را انجام ندهد دولت آمریکا برای مدت سه هفته منابع مالی لازم را برای تأمین هزینه‌های خود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، گزارش جدید وزارت خزانه داری آمریکا هم نشان می‌دهد در صورتی که کنگره اقدامات لازم را برای تامین بودجه دولت انجام ندهد دولت آمریکا ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) به بعد منابع مالی لازم را برای تأمین هزینه‌های خود در اختیار نخواهد داشت.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: اگر کنگره این کشور لایحه بودجه جدید را تصویب نکند این کشور با بحران مالی و رکود اقتصادی مواجه خواهد شد. ضروری است کنگره از مواجه اقتصاد آمریکا با این فاجعه جلوگیری کند. نمایندگان سنای آمریکا از ۱۹۶۰ تاکنون ۷۸ بار با افزایش سطح بدهی‌های دولت این کشور به علت تصویب نشدن لایحه بودجه جدید از ورشکستگی آن جلوگیری کرده اند. این امیدواری وجود دارد که نمایندگان دو حزب عمده سنا بار دیگر با توافق مشترک از ورشکستگی دولت جلوگیری کنند و به اقتصاد آمریکا را برای نسل آینده تقویت کنند.

سارا ایوال وایس، خبرنگار این شبکه، گزارش داد: اگر کنگره لایحه بودجه جدید را تصویب نکند و محدوده زمانی تعیین شده برای پرداخت بدهی‌های دولت فرا برسد و دولت هم نتواند بدهی هایش را بپردازد میلیون‌ها شهروند آمریکا از دریافت حقوق محروم خواهند شد. همانگونه که وزیر تجارت آمریکا هم هشدار داد اگر تا قبل از ۱۸ اکتبر لایحه جدید بودجه تصویب نشود حدود ۵۰ میلیون شهروند سالخورده و کم توان و ناتوان آمریکا که حقوق و مستمری دریافت می‌کنند قادر نخواهند بود که حقوق خود را در موعد تعیین شده دریافت کنند. همچنین حدود دو میلیون شهروند آمریکا به عنوان حقوق بگیران دولت فدرال هم هیچ نوع حقوق و مزایایی دریافت نخواهند کرد. این افراد دو بار در ماه، یا به طور هفتگی، حقوق و مزایا دریافت می‌کنند. همچنین نظامیان آمریکا که حقوق شان را از دولت فدرال دریافت می‌کنند و وظیفه محافظت از این کشور را برعهده دارند در صورتی که بودجه جدید تصویب نشود آن‌ها هم حقوق و مزایا دریافت نخواهند کرد؛ بنابراین تصویب نشدن لایحه جدید دولت آمریکا می‌تواند میلیون‌ها شهروند این کشور را تحت تأثیر قرار بدهد.

وی افزود: عدم تصویب لایحه بودجه جدید حتی کسانی را که در آمریکا حقوق بگیر دولت نیستند تحت تاثیر قرار خواهد داد. چون در گذشته وقوع چنین وضعی در آمریکا به عواقبی مانند افزایش سود بانک‌ها برای دریافت کنندگان وام بانک‌ها منجر شده است. عدم تصویب لایحه بودجه دولت همچنین به افزایش هزینه‌هایی مانند خرید خودرو و ملک هم منجر می‌شود؛ بنابراین عدم تصویب لایحه بودجه دولت آمریکا عواقب سریع و مخربی بر همه شهروندان آمریکا برجا خواهد گذاشت.