۰ نفر

شکست حزب حاکم در انتخابات آلمان موجب شد؛

فرار ثروتمندان آلمانی به سوئیس!

۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۰۹
کد خبر: 566531
فرار ثروتمندان آلمانی به سوئیس!

پس از شکست حزب حاکم در انتخابات آلمان، بسیاری از ثروتمندان آلمانی در حال مهاجرت به سوئیس هستند.

به گزارش رویترز، به دنبال شکست حزب حاکم در انتخابات آلمان و پیروزی احزاب چپگرا، ثروتمندان این کشور نگران معرفی لوایح مالیاتی سنگین از سوی سوسیال دموکرات ها و سبزها هستند و به همین دلیل نیز به فکر مهاجرت به سوئیس و یا انتقال سرمایه خود به این کشور افتاده اند. هر چند که دولت سوئیس در سال های اخیر سیاست های مالی و بانکی سختگیرانه تری را معرفی کرده است اما این کشور هنوز هم یکی از بهشت های مالیاتی و بانکی در جهان محسوب می شود و یک مقصد همواره محبوب برای پول های افراد ثروتمند است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، میزان ورود سرمایه های خارجی جدید به بانک های سوئیسی در دوران کرونا برخلاف بیشتر کشورهای دیگر شاهد یک جهش عظیم بود. روند ورود سرمایه به ویژه از آلمان جالب توجه بوده است: تا پایان سه ماهه نخست امسال آلمانی ها ۳۷.۵ میلیارد دلار در بانک های سوئیسی سپرده گذاری کرده اند که این رقم در همین بازه در سال قبل تنها پنج میلیارد دلار بود.  

فلوریان دورزلن- مدیر بخش ثروت در موسسه ال جی تی سوییتزرلند- گفت: افراد ثروتمند به ویژه صاحبان مشاغل بزرگ در آلمان نگران اند که دولت جدید به مانند دولت قبل در بحث مالیات با آن ها مهربان نباشد. به شخصه فکر می کنم طی هفته ها و ماه های آینده شاهد خروج سرمایه بیشتری از آلمان خواهیم بود.  

حزب سوسیال دموکرات در مناظره ها خواهان افزایش مالیات بر ثروت و ارث به نفع اقشار ضعیف تر جامعه شده است. سبزها نیز طرفدار وضع مالیات سنگین روی ثروتمندان هستند.   

سخنگوی دفتر امور مالی بین المللی سوئیس گفت: سوئیس در جهان به عنوان یک کشور باثبات، برخوردار از نظم و قانون و مطابقت با نظام مالی جهانی شناخته می شود اما این بدان معنا نیست که کشور ما برای کسی یک چتر حمایتی در فرار مالیاتی ایجاد کند.  

لازم به ذکر است که گزارشاتی از خروج سرمایه از طیف ثروتمندان آلمانی به لیختن اشتاین نیز مخابره شده است.