۰ نفر

مجددا؛

بیکاری هفتگی آمریکا به طور غیرمنتظره‌ ای افزایش یافت

۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۱۴
کد خبر: 563073
بیکاری هفتگی آمریکا به طور غیرمنتظره‌ ای افزایش یافت

تعداد آمریکایی‌هایی که در هفته گذشته برای اولین بار درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کردند، به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافت.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، تعداد آمریکایی‌هایی که در هفته گذشته برای اولین بار درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کردند، به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در حالی که پس از چند هفته کاهش تعداد بیکاران هفتگی تحت پوشش بیمه آمریکا و با انتشار گزارشات اقتصادی قوی انتظار می‌رفت این هفته هم تعداد بیکاران روند کاهشی داشته باشد، تعداد افرادی که درخواست دریافت بیمه بیکاری خود را ثبت کردند نسبت به هفته گذشته افزایش یافت.

طبق گزارش جدید وزارت کار آمریکا ۳۳۲ هزار آمریکایی در هفته گذشته بیکار شده‌اند.

این در حالی اتفاق افتاد که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی کرده بودند تعداد بیکاران جدید این هفته حداکثر به ۳۲۰ هزار نفر برسد.

این در حالی بود که داده‌ها نشان می‌داد اقتصاد آمریکا در حال قدرت گرفتن است اما ظاهراً بازار کار این کشور روند ریکاوری کندتری را در پیش گرفته است. اداره آمار دیشب اعلام کرد که فروش خرده‌فروشان این کشور در ماه آگوست ۰.۷ درصد افزایش یافته است. این در حالی اعلام شد که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند فروش آنها ۰.۸ درصد افت کند.

تعداد بیکاران هفتگی آمریکا این هفته همچنان از متوسط تعداد بیکاران هفتگی قبل از پاندمی کرونا که ۲۰۰ هزار نفر بود، خیلی بیشتر است.