۰ نفر

یک مسئول پاسخ داد؛

چند نفر از فعالان مشاغل خانگی تسهیلات کرونایی دریافت کردند؟

۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸
کد خبر: 550558
چند نفر از فعالان مشاغل خانگی تسهیلات کرونایی دریافت کردند؟

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا پایان سال گذشته ۲۲ هزار و ۲۴۵ نفر از فعالان مشاغل خانگی تسهیلات کرونایی دریافت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهناز امامدادی عصر امروز (دوشنبه یازدهم مردادماه) در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت:  تسهیلات پرداختی به این افراد حدود یک هزار و ۷۵ میلیارد ریال بود.

وی افزود: همچنین با همکاری دفتر عمران سازمان ملل متحد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی شناسایی و حمایت از یک هزار و ۷۰۰ کسب و کار آسیب دیده از کرونا در استان تهران و شهرستان ملارد صورت گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری گفت: بر اساس بند یک ماده ۱۳ دستورالعمل ایین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری تا سقف ۱۰ درصد از تسهیلات اشتغال روستایی به مشاغل خرد و خانگی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس از محل تسهیلات فوق تا پایان سال گذشته ۲۶ هزار و ۲۰۴ نفر ار متقاضیان مشاغل خانگی موفق به دریافت ۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال شدند.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از سال ۹۰ تا ۹۹ حدود سه میلیون نفر متقاضی ثبت نام مشاغل خانگی بودند گفت: از این تعداد یک میلیون ۶۵۰ هزار نفر موفق به دریافت مجوز شدند.

وی ابراز داشت: همچنین از میان افرادی که مجوز داشتند ۷۷۲ هزاز نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند و برای ۸۵۲ هزار نفر شغل ایجاد کردند.

امامدادی گفت: بیشترین مجوزها اختصاص به زنان داشت که از این تعداد ۵۲ درصد در رده سنی بین ۲۰ تا ۴۰ سال بودند و ۴۳ درصد در رده سنی بین ۴۰ تا ۶۰ سال بودند.

وی با تاکید بر اینکه به سمت صدور مجوزهای الکترونیکی حرکت کرده ایم گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور شفافیت و تسهیل گری در فرایند صدور مجوز و تسریع در انجام کار، کاهش زمان و هزینه تامین رضایت و کرامت مردم اقدام به صدور مجوزهای مشاغل خانگی کرده ایم.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این طرح از سال ۹۸ در چهار استان صورت آزمایشی انجام و از سال ۹۹ در سراسر کشور تسریع شد و اکنون تمام مجوزها به صورت الکترونیکی و ۲ روزه صادر می شود ضمن اینکه مدت اعتبار مجوزهای خانگی را از یک سال به پنج سال در بسیاری از مشاغل افزایش دادیم.