۰ نفر

رییس اتاق بازرگانی ایران؛

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا پایان شهریور تمدید شود

۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۷
کد خبر: 543538
مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تا پایان شهریور تمدید شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در نامه‌ای به رییس جمهوری درخواست کرد مدت قانونی ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی را تا پایان شهریورماه تمدید کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، غلامحسین شافعی درباره تمدید مهلت قانونی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی تا پایان شهریورماه به رییس‌جمهوری نامه نوشت.

در بخشی از نامه شافعی به حسن روحانی آمده است: فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور که با مشکلات بزرگی همچون تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی مواجه بوده‌اند، از سال ۱۳۹۹ با چالش شیوع بیماری همه‌گیر کرونا نیز روبرو شده‌اند.

وی در این نامه افزود: واحدهای تولیدی و خدماتی کشور در اثر شیوع بیماری مزبور به دفعات در راستای اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی مقاله با کرونا، حفظ سلامتی نیروی انسانی خود و قطع زنجیره شیوع بیماری اقدام به تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی یا کاهش نیروی انسانی حاضر در محل کار و تبع آن کاهش ظرفیت تولید کردند.

رییس اتاق ایران در این نامه تصریح کرد: تعطیلی‌ها و کاهش ظرفیت تولید به کاهش شدید درآمد فعالان اقتصادی، افزایش هزینه‌ها و همچنین عدم امکان ایفای به موقع تعهدات اداری و مالی بنگاه‌های اقتصادی منجر شده است.

 پایان تیرماه آخرین مهلت برای ارائه اظهارنامه مالیاتی تعیین شده است.