۰ نفر

جزییات طرح مالیات بر عایدی سرمایه

۱۱ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۱۶
کد خبر: 541540
جزییات طرح مالیات بر عایدی سرمایه

گفتگوی ۱۸ و سی امروز با حضور کارشناسان مسائل اقتصادی به موضوع بررسی جزییات طرح مالیات بر عایدی سرمایه پرداخته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، شقاقی کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه درآمد دولت از طریق مالیات در سال ۱۴۰۰ کمتر از ۳۰ درصد است گفت: مالیات بر عایدی سرمایه یکی از پایه‌های مالیاتی است که ضمن جلوگیری از ورود نقدینگی کشور به سمت بخش‌های غیر مولد، می‌تواند هم در زمینه افزایش درآمد‌های دولت و هم جلوگیری از فعالیت‌های مُخِل تولید تاثیر بسزایی بگذارد.
وی افزود: مالیات بر عایدی سرمایه با هدف جلوگیری از سوداگری‌های افراطی طراحی می‌شودکه از طریق آن می‌توان بخش‌های مسکن، ارز، خودرو و طلا که برخی سوداگران با هدف کسب سود‌های کلان وارد این حوزه‌ها می‌شوند را کنترل کرد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس دیگر مهمان این برنامه نیز در بیان جزییات تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت:۴ نوع دارایی شامل: طلا، ارز، ملک و خودرو ازجمله مواردی هستند که به منظور دریافت مالیات بر عایدی سرمایه در این طرح مشخص شده است.
طغیانی گفت: در طرح مالیات بر عایدی سرمایه به ۴ نوع دارایی اشاره شده است و افرادی که در این زمینه خرید و فروش مکرر در یک سال بگونه‌ای که مازاد بر نیاز مصرفی داشته باشند  باید مالیات بر عایدی سرمایه را پرداخت کنند