۰ نفر

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک؛

از ۳۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی با ثبت شرکت ها جلوگیری شد

۸ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۰۳
کد خبر: 540763
از ۳۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی با ثبت شرکت ها جلوگیری شد

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: با سامانه‌های الکترونیکی و اسناد رسمی سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان مالیات معوقه وصول شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ذبیح‌الله خدائیان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک امروز در مراسم رونمایی از سه سامانه الکترونیکی در سازمان بورس اظهار داشت: سامانه اسناد مالکیت در سازمان جهانی مالکیت معنوی به زبان فارسی هم تعریف شده و اگر نقصی در اسناد مالکیت معنوی باشد به راحتی قابل اصلاح است.

خدائیان گفت: سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان مالیات معوقه شرکت‌ها از طریق اسناد ثبتی و سامانه‌ها از سوی دولت گرفته شد. البته به گونه ای عمل شد که شرکت‌ها تعطیل نشوند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک افزود: با اتاق بازرگانی ایران پنجره واحد افتتاح کردیم همچنین تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بورس در سال گذشته منعقد شد که ارتباطات با این سازمان صادر شود و امروز پنجره واحد الکترونیکی قدم مثبتی برای پشتیبانی از تولید تلقی می‌شود.

خدائیان عنوان کرد: با پنجره واحد باید کارها سرعت بگیرد و اینگونه نباشد که برخی سازمان‌ها پنجره واحد تعریف کرده‌اند و همه کارها را الکترونیکی کرده‌اند اما گاهی بارگذاری اسناد و مدارک در سامانه آنقدر طول می‌کشد که مهلت مقرر برای ثبت به اتمام می‌رسد و  عملاً مردم معطل می‌شوند بنابراین باید پنجره‌های واحد الکترونیکی مرتب آنلاین و به‌روز باشد و مردم به راحتی بتوانند اسناد و مدارک مورد نظر را باگذاری کنند وگرنه قطع شدن سامانه‌ها موجب افزایش نارضایتی مردم می‌شود.