۰ نفر

یک مقام مسئول پاسخ داد؛

پرداخت حقوق و بیمه کارگران در ماه‌های ۳۱روزه چگونه است؟

۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۴
کد خبر: 540368
پرداخت حقوق و بیمه کارگران در ماه‌های ۳۱روزه چگونه است؟

رییس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران گفت:مطابق قانون تامین اجتماعی کمک هزینه عائله مندی, مسکن, بن و حقوق به صورت ماهانه قید و پرداخت می شود و در همه ماه ها باید ۳۰ روزه محاسبه شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، نحوه حقوق و کارگرد کارگران در ماه های 30و 31 روزه موضوعی است که معمولاً کارگران آگاهی کامل در این زمینه ندارند.

گاهی این سوال برای کارگران پیش می آید که تکیلف کارگران برای حق بیمه چیست؟مطابق آنچه در قانون آمده است اکثر مواقع حق بیمه و حقوق 30روزه محاسبه می شود که جای گلایه برای کارگران باز کرده است که چرا حقو بیمه و حقوق ماه های 31 روزه, 30روز حساب می شود.

دهقان کیا، رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران در این باره می گوید:در قانون کار تامین اجتماعی کمک هزینه‌های عائله‌مندی، مسکن، بن و حقوق به صورت ماهانه قید و پرداخت می‌شود، لذا در همه ماه‌های سال اعم از (30،29 و 31) روز در نظر گرفته شده و همان 30 روز محاسبه می‌شود.

البته کارگران نیز به این امر معترض‌ هستند که چرا 31 روز را 30 روز محاسبه می‌کنند و خواستار بررسی این موضوع هستند و این مسئله صراحت قانونی در قانون کار ندارد و تامین اجتماعی همان 30 روز را محاسبه می‌کند.

در کارخانه‌ها 31 روز را محاسبه می‌کنند، به دلیل اینکه حقوق و کار آنها روزانه محاسبه می‌شود.