۰ نفر

یک مقام مسئول تشریح کرد؛

جزییات پرداخت منابع نقدی هدفمندی یارانه‌ ها

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۱
کد خبر: 536483
جزییات پرداخت منابع نقدی هدفمندی یارانه‌ ها

مدیرعامل هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به پرداخت ۴۵۴میلیارد تومان به وزارت نیرو بابت تصفیه آب گفت: ۳۰۰۰ میلیارد تومان بابت یارانه نان و خرید گندم اختصاص یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  امید حاجتی، با اشاره به پرداخت‌های سازمان هدفمندی یارانه‌ها، گفت: تا کنون مبالغ مختلفی جهت تنظیم بازار کالای اساسی، یارانه نان و گندم، عوامل تولید تخصیص داده شده است.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با اشاره به محدودیت واریز منابع نقدی این سازمان توسط شرکت‌های تأمین‌کننده که عمدتاً به‌خاطر جنگ اقتصادی و تحریمهای همه‌جانبه دشمنان، تأثیرگذار بودن بیماری کرونا و عوامل متعدد دیگر است، گفت: در راستای اجرای هرچه بهتر تکالیف قانونی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و در اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و همچنین مدیریت صحیح منابع با اولویت پرداخت یارانه نقدی و طرح معیشت خانوار، پرداختهای زیر که بعد از یارانه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و ماهیت حقوق را دارند انجام گرفت؛

۱ ـ وزارت نیرو بابت خرید تضمینی آب استحصالی و تصفیه‌شده از بخش غیردولتی و تأمین خرید برق جزایر جنوب کشور، مبلغ ۱۴۱ میلیارد تومان و تا این تاریخ مبلغ ۴۵۴ میلیارد تومان دریافت نموده است.

۲ ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت بابت تنظیم بازار کالاهای اساسی و ضروری مبلغ ۳۰میلیارد تومان دریافت کرده است.

۳ ـ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت کمک به مسکن محرومین جامعه مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان و تا این تاریخ جمعاً مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان دریافت نموده است.

۴ ـ شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران بابت یارانه نان و خرید تضمینی گندم مبلغ ۱۰۰۰میلیارد تومان و تا این لحظه مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد تومان دریافت نموده است.

۵ ـ پرداخت به وزارت جهاد کشاورزی بابت یارانه نهاده و عوامل تولید و خرید تضمینی بخش کشاورزی از جمله خرید تضمینی زعفران مبلغ ۲۵۰میلیارد تومان

۶ ـ شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان و تا این تاریخ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان را دریافت نموده است.

۷ ـ سازمان بیمه سلامت کشور مبلغ ۷۵۰میلیارد تومان و تا این تاریخ مبلغ ۲۶۳۵ میلیارد تومان را دریافت نموده است.

۸ ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابت پزشک خانواده مبلغ ۱۵۰میلیارد تومان و تا این تاریخ مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان را دریافت کرده است.

وی ابراز کرد: امیدواریم با واریز بموقع منابع این سازمان توسط شرکت‌های تأمین‌کننده، تعهدات خود را با مدیریت منابع و پرداخت تکالیف اجتناب‌ناپذیر در اسرع وقت انجام دهیم و ان‌شاءالله شاهد خدمت‌رسانی هرچه بهتر دستگاه‌های دریافت‌کننده این منابع به ملت شریفمان باشیم.