۰ نفر

نیویورک تایمز گزارش داد؛

آمریکا در مسیر رسیدن به بالاترین کسری بودجه بعد از جنگ جهانی دوم

۷ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۲۵
کد خبر: 531623
آمریکا در مسیر رسیدن به بالاترین کسری بودجه بعد از جنگ جهانی دوم

نیویورک تایمز گزارش داد دولت بایدن قصد دارد برای سال آینده میلادی یک بودجه ۶هزار میلیارد دلاری را ارائه دهد که در صورت تصویب سنگین‌ترین کسری بودجه این کشور از جنگ جهانی دوم به بعد رقم خواهد خورد.

به گزارش نیویورک تایمز، جوبایدن، رییس‌جمهور آمریکا، قصد دارد طی ساعات آینده طرح بودجه 6 هزار میلیارد دلاری را که برای سال آینده تدوین شده به کنگره این کشور ارائه دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در صورت تصویب این طرح دولت فدرال در آمریکا در سال 2022 در مسیر روبه‌رو شدن با بالاترین کسری بودجه از جنگ جهانی دوم به بعد تا 10 سال آینده قرار خواهد گرفت.

در حالی که این بودجه شامل افزایش هزینه‌ها در بازسازی زیرساخت‌های آمریکا و  افزایش منابع مالی مربوط به فعالیت‌های اجتماعی در این کشور می‌شود در عین حال پول تخصیص داده شده به بودجه دفاعی این کشور نیز افزایش یافته و نهایتاً باعث خواهد شد کسری بودجه فدرال به میزان قابل توجهی در این کشور رشد کند.

آمریکا در قالب این بودجه تلاش خواهد کرد تا آنجا که می‌تواند رقابت‌پذیری صنایع این کشور در بازار جهانی را افزایش داده و در کنار آن میزان آلایندگی در این کشور نیز کاهش یابد.

قرار است تا سال 2031 بودجه عموی در آمریکا به 8.2 تریلیون دلار افزایش یابد و همین امر کسری بودجه 1.3 تریلیون دلاری را برای اقتصاد این کشور به بار خواهد آورد که از جنگ جهانی دوم به بعد بی‌سابقه خواهد بود.