۰ نفر

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

جزییات پرداخت‌ های سازمان هدفمندی یارانه‌ ها / درخواست ۳هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برای خرید تضمینی گندم

۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳
کد خبر: 530706
جزییات پرداخت‌ های سازمان هدفمندی یارانه‌ ها / درخواست ۳هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برای خرید تضمینی گندم

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با اشاره به اینکه ۴۸ درصد منابع بودجه دو دوازدهم محقق شده است، گفت: از بانک مرکزی درخواست شده تا ۳ هزار میلیارد تومان تنخواه قانونی را پرداخت کند تا به خرید تضمینی گندم اختصاص یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، امید حاجتی با اشاره به جلسه روز گذشته با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اظهارکرد: در جلسه با نمایندگان گزارشی از منابع و مصارف سازمان در سال گذشته ارائه شد. علی رغم محقق نشدن بیش از ۳۰ درصد از منابع در سال ۱۳۹۹، با مدیریت صحیح و به موقع در مصارف، این سال با حداقل مشکلات سپری شد.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها افزود: همچنین گزارشی از عملکرد دو ماهه ابتدای امسال به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه شد. طبق گزارش‌ها ۴۸ درصد از منابع براساس بودجه دو دوازدهم محقق شده که روی پرداخت‌ به موقع مصارف که هزینه‌های اجتناب ناپذیر را تشکیل می‌دهد، تاثیرگذار است.

وی به جزییات پرداخت‌های هدفمندی یارانه‌ها طبق قانون اشاره کرد و یادآور شد: درحال‌حاضر یارانه نقدی و معیشتی را پرداخت میکنیم و بعد از آن، پرداختی به کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بنیاد شهید، پزشک خانواده و سایر موارد انجام خواهد شد که جنبه حقوق و ماهیت حقوق را دارند به طور مستمر پرداخت می‌کنیم.

حاجتی افزود: در کنار آن تکالیف قانونی مانند مالیات و یا سهم شرکت‌ها را پرداخت می‌کنیم ولی برای برخی از پرداختها دچار مشکل هستیم که بطور مثال برای پرداخت مستمری خانواده بزرگ کمیته امداد ما نیازمندیم که یا منابع به صورت به موقع و منظم محقق شود و یا اینکه اگر منابع به صورت منظم پرداخت نشود به جهت اهمیت دریافت مستمری از جانب این عزیزان ما ناچار خواهیم شد برخی از مصارف را در کوتاه مدت پرداخت نکنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه هم به جهت اهمیت خانواده‌های تحت پوشش این مصارف را در اولویت پرداخت قرار داده و به آن تاکید داشتند. سال گذشته بعضی از پرداختها به کمیته امداد امام خمینی (ره) از طریق بودجه عمومی دولت تامین می‌شد ولی امسال تمام این پرداخت‌ها به همراه افزایش مستمری آنها به مصارف هدفمندی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه افزایش پرداخت اردیبهشت ماه کمیته امداد امام خمینی امروز پرداخت شد، تصریح کرد: تمام سعی سازمان در پرداخت مستمر و منظم به همراه پرداخت به بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهزیستی همچنین خانواده بزرگ کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

حاجتی در رابطه با مساله مهم خرید تضمینی گندم گفت: امسال پیش‌بینی شد ۲۲ هزار میلیارد تومان در شش ماهه اول سال به خرید تضمینی گندم اختصاص پیدا کند. برای اینکه امنیت غذایی جامعه و تولید گندم کاهش پیدا نکند و در ذخایر کشور اثر منفی نگذارد، از بانک مرکزی درخواست کردیم تا یک درصد تنخواه ظرفیت قانونی به سازمان پرداخت شود.

وی تاکید کرد: به محض واریز تنخواه ۳ هزار میلیارد تومانی توسط بانک مرکزی، این منابع به شرکت بازرگانی دولتی و وزارت صمت پردخت خواهد شد تا خرید تضمینی گندم با مشکل مواجه نشود.