۰ نفر

معاون وزیر تعاون مطرح کرد؛

توسعه کسب و کارهای خرد برای اشتغال زنان سرپرست خانوار

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۰۰
کد خبر: 530275
توسعه کسب و کارهای خرد برای اشتغال زنان سرپرست خانوار

معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در آئین پروژه حمایت از کسب و کارهای خرد و نوپا؛ اشتغال زنان سرپرست خانوار و گروه‌های آسیب‌پذیر را مهمترین دستاورد این طرح دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،‌ آئین «توزیع نمادین پروژه حمایت از کسب و کارهای خرد و نوپا از طریق ظرفیت سازی و توزیع اقلام بهداشتی برای سالمندان و زنان باردار در دوره کووید ۱۹ » با حضور عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال و ساتیا دورایسوامی، نماینده جدید صندوق جمعیت ملل متحد برگزار شد.

عیسی منصوری، در این آئین گفت:  کسانی که تجربه کار بین‌المللی دارند، آگاه هستند که اجرای برنامه‌هایی از این دست آسان نیست، چرا که مجموعه‌ای از بخشهای مختلف مانند اتحادیه اروپا، آژانسهای سازمان ملل، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، NGO و واحدهای تولیدی و توزیعی در یک همبستگی و وحدت در این پروژه مشارکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه، ارزیابی‌های داخلی و بین‌المللی نشان از موفقیت این پروژه دارد، تصریح کرد: نیت خیرخواهانه دوستان در فرآیند اجرای برنامه در همه سطوح به گونه‌ای بود که با چانه زنی توانستند تخفیف های مختلفی بگیرند و نتیجه آن عرضه بیشتر محصول بود.

منصوری تصریح کرد: می‌توانیم در ابعاد بزرگ تر و گسترده تر کار، محصول و خدمات را به جامعه ارائه کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال افزود: مجموعهNGO  کاردوک، دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال و صندوق جمعیت ملل متحد در ایجاد اعتماد و هدایت کار بسیار خوب عمل کردند.

وی ابراز امیدواری کرد: پروژه‌های بزرگتری نه فقط در حوزه کووید ۱۹ بلکه در حوزه استفاده از  فرصت جمعیتی و تبدیل آن به سود جمعیتی که محمل اصلی ارتباط با مجموعه صندوق جمعیت سازمان ملل است کلید بخورد.

در ادامه، ساتیا دورایسوامی، نماینده جدید صندوق جمعیت ملل متحد در ایران از راهبران این پروژه قدردانی کرد.

نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در ایران با تبریک اجرای موفق این پروژه گفت: این اولین باری است که در یک مراسم رسمی در جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کنم و شاهد چنین دستاورد درخشانی هستم.

وی با ابراز شگفتی ازتعداد اقلامی که در این مدت کوتاه تولید شده به دیگر دستاوردهای این پروژه اشاره کرد و گفت: اشتغال تعداد قابل توجه زنان سرپرست خانوار و پاسخگویی به نیازهای گروه‌های آسیب‌پذیر اجتماعی اقتصادی از جمله دستاوردهای این پروژه است.