۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پرداخت آخرین یارانه رمضان؛ فردا

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰
کد خبر: 526620
پرداخت آخرین یارانه رمضان؛ فردا

آخرین یارانه ماه رمضان، ساعت24 فردا شب به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز خواهد شد.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ در روزهای پایانی ماه رمضان سال جاری، یک یارانه دیگر باقی مانده و تا ساعاتی دیگر به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز خواهد شد؛ این یارانه سابقه‌ای یک دهه‌ای در کشور داشته و در این یک دهه هیچ تغییری نداشته از نظر مبلغ پرداخت و... است.

کدام یارانه در روزهای پایانی رمضان واریز می‌شود؟

یارانه نقدی،  به عنوان آخرین یارانه ماه مبارک رمضان در کمتر از 48ساعت دیگر به حساب سرپرست خانوارها پرداخت می‌شود؛ به طور دقیق، این یارانه در ساعت24 روز دوشنبه 20اردیبهشت ماه به حساب تمام مشمولان واریز خواهد شد.

مبلغ یارانه نقدی چه قدر است؟

مبلغ یارانه نقدی، بدون هیچ تغییری نسبت به ماه و سال‌های قبل همان 45هزار و 500تومان برای هر نفر خواهد بود؛ در این یارانه برعکس یارانه معیشتی بنزین، تمام افراد 45هزار و 500تومان یارانه دریافت می‌کنند و تعداد اعضای خانوار تاثیری در مبلغ نخواهد داشت.

یارانه نقدی هیچ تاثیری در معیشت خانوارها ندارد

همانطور که گفته شد، حدود 10سال است که از پرداخت اولین یارانه نقدی در کشور می‌‎گذرد و باوجود تورم عجیبی که در این 10سال داشتیم، مبلغ آن هیچ تغییری نداشته است؛ از این رو می‌توان گفت: یارانه نقدی قدرت خرید خود را از دست داده و دیگر تاثیری بر معیشت خانوارها ندارد.

یارانه‌ای که دیگر دوای هیچ دردی نیست

باتوجه به عدم افزایش مبلغ یارانه نقدی در سال‌های اخیر، بسیاری از مردم نیز به آن معترض هستند و معتقدند این یارانه هیچ کمکی به زندگی آنان نمی‌کند؛ برای مثال یکی از مخاطبان برای اقتصادآنلاین نوشت: 45هزار تومان یارانه دریافت می‌کنم و از این 45هزار تومان، 35هزار تومان هم برای قسط کرونا کم می‌شود و تنها 10هزار تومان باقی می‌ماند؛ با 10هزار تومان چه کاری می‌توان کرد؟

و یا مخاطب دیگری می‌گوید: در این 10سال قیمت همه چیز چند برابر شده است؛ مسکن، خودرو، پوشاک، شهریه‌ها و... افزایش قیمتی شدید دارند؛ پس چرا مبلغ یارانه تغییری نمی‌کند؟ یارانه 45هزار تومانی هیچ دردی از ما دوا نکرده و با توجه به افزایش قیمت‌ها دیگر نمی‌توان چیزی با آن خریداری کرد.

بسیاری نیز به وعده وعیدهایی که در خصوص افزایش مبلغ یارانه نقدی داده شد، اشاره داشته و عنوان می‌کنند: مسئولان باید با عمل به وعده‌های خود، فکری به حال اقشار ضعیف کرد و معاش برای آن‌ها غیرممکن شده است.

کسر قسط وام یک میلیون تومانی کرونا

اگر به خاطر داشته باشید، با شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها وام‌هایی تحت عنوان وام کرونا به خانوارها اعطا و مقرر شد تا اقساط آن از یارانه افراد کسر شود؛ یازدهمین قسط مرحله اول وام یک میلیونی کرونا نیز از یارانه نقدی این ماه 21میلیون خانوار کسر خواهد شد.