۰ نفر

مدیرکل امور فرهنگی واجتماعی سازمان تامین اجتماعی؛

احکام جدید مستمری بگیران صادر شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹
کد خبر: 526574
احکام جدید مستمری بگیران صادر شد

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: احکام جدید مستمری‌بگیران با تعامل اعضای کانون‌های عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران و در پاسخ به انتظارات این جامعه تحت پوشش صادر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی جهانی با اعلام رضایتمندی بازنشستگان و مستمری بگیران از صدور احکام جدید اظهار داشت: صدور احکام مستمری بگیران و بازنشستگان اعم از حداقل بگیر، متوسط بگیر و سایر گروه‌ها با افزایش قابل توجه و بی سابقه ای مواجه بوده و این موضوع یک حرکت بزرگ و عملکرد چشمگیر و قابل تقدیری برای سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود: احکام جدید مستمری بگیران تامین اجتماعی در اجرای طرح متناسب سازی مرحله دوم و با تعامل، توافق، همگرایی و هم افزایی اعضای کانون های عالی بازنشستگان و مستمری بگیران مبتنی بر خرد جمعی مشارکت جمعی و پاسخ به انتظارات این جامعه تحت پوشش صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش بی سابقه و جبران عقب ماندگی مستمری بازنشستگان وهمچنین اجرای ماده ۹۶ قانون در سال ۱۴۰۰ افزود: در صدور احکام جدید، اعمال ماده ۹۶ «افزایش سنواتی» متناسب با اسفند ۹۹ ، جبران ۷۵ درصدی عقب ماندگی مستمری سال برقراری به نسبت حداقل مستمری و افزایش مجموع پرداختی یک و نیم برابر حقوق مستمری بگیران نسبت به اسفند ۹۹ است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اهتمام مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، معاونین و مدیران این سازمان در تحقق انتظار تاریخی بازنشستگان و مستمری بگیران اظهار داشت: این حرکت ارزشمند نیازمند حمایت همه جانبه بازنشستگی و کارگری کشور بوده و سطح معیشت، رفاه و توان مالی جامعه هدف را به صورت بی سابقه ارتقاء داده است. 

بازنشستگان، مستمری بگیران، کانون های بازنشستگی و نمایندگان مستمری بگیران نیز با صدور بیانیه، اطلاعیه، از طریق رسانه ها و وسایل ارتبط جمعی، مراتب قدردانی و تشکر خود را از مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و تیم مدیریتی اعلام داشتند.

قرار بود سازمان تامین اجتماعی از روز جمعه بیستم فروردین ماه، پرداخت مستمری‌ها و متناسب‌سازی مرحله دوم را اجرایی کند که همزمان با این پرداخت‌ها و مطرح شدن اشکالاتی در پرداختی‌ها به سایر سطوح، با دستور مدیرعامل این سازمان، این اقدام به منظور بازبینی موضوع و اطمینان از صحت محاسبات به تعویق افتاد.

۱۰ اردیبهشت ماه اطلاعیه‌ای از سازمان تامین اجتماعی در حضور رئیس کانون عالی بازنشستگان و رئیس اتحادیه پیشکسوتان بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگر اعضای کانون های بازنشستگی اعلام شد که براساس آن: اعمال ماده۹۶ (افزایش سنواتی) بر مجموع مبالغ مستمری و متناسب سازی اسفند سال۱۳۹۹ مستمری بگیران صورت پذیرفت. ۷۵ درصد عقب ماندگی  مستمری سال برقراری به نسبت حداقل مستمری جبران شد و با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، پس از اعمال ماده  ۹۶(افزایش سنواتی) و اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از ۱.۵ برابر مجموع پرداختی اسفند سال۱۳۹۹ نخواهد بود.

مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد سال ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری‌بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت. مرحله دوم این متناسب‌سازی نیز در پرداخت حقوق فروردین ماه این جمعیت لحاظ خواهد شد.

به گفته مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، براساس این متناسب‌سازی، بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠، ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

بازنشستگان با بیش از ٣٠ سال سابقه نیز باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از ٣٠ سال سابقه هم کمتر از این میزان را (باتوجه به سنوات) دریافت خواهند کرد.

در این راستا همچنین ۲۸ اسفندماه ۹۹ مبلغ یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.