۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

رمضان منتظر یک یارانه دیگر باشید!

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۵۳
کد خبر: 526332
رمضان منتظر یک یارانه دیگر باشید!

تاکنون دو یارانه در ماه رمضان پرداخت شده و حالا فقط یک یارانه از یارانه‌هایی که قرار بود در این ماه پرداخت شود، باقی مانده است.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ در حالی به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم که تاکنون دو یارانه در این ماه پرداخت شده و با پرداخت یک یارانه دیگر، پرداختی‌های این ماه پایان خواهد یافت. یارانه رمضان و یارانه معیشتی، از یارانه‌های پرداختی این ماه بوده و یارانه نقدی نیز طی روزهای آتی پرداخت خواهد شد.

یارانه‌های پرداختی رمضان کدام بود؟

یارانه رمضان اولین یارانه‌ای بود که در این ماه پرداخت شد؛ این یارانه منحصرا مربوط به ماه رمضان بوده و در روزهای ابتدایی رمضان به حساب 60میلیون ایرانی واریز و حواشی بسیاری به دنبال داشت؛ پرداخت این یارانه منوط به داشتن شروطی بود؛ برای مثال افرادی که بیش از سه سفر خارجی رفته بودند، امکان دریافت آن را نداشتند.

بسیاری عقیده داشتند یارانه رمضان به مقداری که از پیش مشخص شده بود، واریز نشده و کمتر از مبلغ اعلامی پرداخت شده است؛ اما در واکنش به این اعتراضات، گفته شد، مبلغ یارانه رمضان درست بوده و مبالغی که پیشتر از آن‌ها صحبت بود، صحت نداشته است.

یارانه معیشتی بنزین؛ دومین واریزی رمضان

دومین یارانه پرداختی این ماه، یارانه معیشتی بنزین بود؛ البته این یارانه تنها برای ماه رمضان نبود و بیش از یک سال است که هر ماه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز می‌شود؛ افزایش قیمت بنزین، آغازی بر پرداخت این یارانه در کشور بود.

یارانه معیشتی چه قدر است؟

مبلغ یارانه معیشتی بنزین، براساس تعداد اعضای خانوار تعیین می‌شود؛ خانواده‌های یک نفره، 55هزار تومان، خانواده‌های دو نفره 103هزار تومان، خانواده‌های سه نفره، 138هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره، 172هزار تومان و خانواده‌های 5نفره و بیشتر، 205هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.

قسط وام کرونا هم از یارانه معیشتی کسر شد

پنجمین قسط از دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونا از یارانه معیشتی این ماه کسر شد و افرادی که این وام را دریافت کرده بودند، به دلیل کسر اقساط یارانه کمتری دریافت کردند.

یارانه نقدی؛ دیگر واریزی ماه رمضان

یکی دیگر از یارانه‌هایی که در روزهای پایانی این ماه (ماه رمضان) پرداخت می‌شود، یارانه نقدی خواهد بود؛ یارانه نقدی حدود ده سال است که هر ماهه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز می‌شود.

این یارانه از همان روزهای ابتدایی تا کنون که یک دهه از پرداختش می‌گذرد، به مبلغ 45هزار و 500تومان برای هر نفر بوده است؛ همچنین باید گفت: حذف یارانه ثروتمندان و افزایش مبلغ این یارانه از اخباری است که همواره از آن صحبت می‌شده؛ اما هنوز اقدامی در این باره صورت نگرفته است و در این ماه هم همان 45هزار و 500تومان برای هر نفر، به افراد تعلق خواهد گرفت.