۰ نفر

بر اساس گزارش مرکز آمار اروپا تشریح شد؛

وضعیت بازار کار کشورهای اروپایی

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۴۴
کد خبر: 523364
وضعیت بازار کار کشورهای اروپایی

یونان، ایتالیا و اسپانیا کمترین نرخ های اشتغال را در اروپا دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مرکز آمار اروپا در گزارشی اعلام کرد که بازار کار کشورهای اروپایی در سال ۲۰۲۰ به شدت تحت تاثیر پیامدهای ناشی از شیوع کرونا بوده است. در سطح اتحادیه اروپا، نرخ اشتغال جمعیت در سن کار ۲۰ تا ۶۴ ساله با ۰.۷ درصد کاهش نسبت به سال قبل آن به ۷۲.۴ درصد رسیده است. در این بین نرخ اشتغال برای مردان ۷۸.۱ درصد بوده است یعنی ۰.۹ درصد کمتر از سال قبل. این رقم برای زنان نیز ۶۶.۸ درصد اندازه گیری شده که در مقایسه با سال قبل حاکی از کاهش ۰.۷ درصدی بوده است.  

طی ۲۰ سال اخیر، بهترین نرخ اشتغال برای جمعیت در سن کار اروپا مربوط به سال ۲۰۱۹ و بدترین سال نیز سال ۲۰۱۳ بوده است. در سطح منطقه یورو و اتحادیه اروپا، سوید با ۸۰.۸ درصد بهترین وضعیت اشتغال سال ۲۰۲۰ را در بین تمامی کشورها داشته است و پس از این کشور نیز آلمان با ۷۹.۷ درصد و هلند با ۷۸.۶ درصد قرار دارند. از طرف دیگر اما یونان با ۶۱.۱ درصد کمترین نرخ اشتغال را طی این مدت داشته است و ایتالیا با ۶۲.۲ درصد و اسپانیا با ۶۳.۹ درصد در رده های بعدی قرار دارند.  

همچنین بیشترین کاهش نرخ اشتغال مربوط به اسپانیا بوده که نرخ اشتغال آن در سال ۲۰۲۰ به نسبت سال قبل ۲.۳ درصد کمتر شده است. ایرلند با کاهش ۱.۷ درصدی و بلغارستان با کاهش ۱.۶ درصد در رده های بعدی قرار دارند. از طرف دیگر نرخ اشتغال در مالت و لهستان طی این یک سال ۰.۶ درصد بیشتر شده است. این عدد برای کرواسی نیز افزایش ۰.۲ درصدی بوده است.  

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۷ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.