۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چرا یارانه رمضان کم واریز شد؟

۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳
کد خبر: 521066
چرا یارانه رمضان کم واریز شد؟

روزهای گذشته گفته می‌شد مبلغ یارانه رمضان مساوی با یارانه معیشتی است؛ اما برخی اذعان داشتند اینگونه نبوده و مبلغ واریزشده کمتر از این میزان است؛ اقتصاد آنلاین به بررسی علت این موضوع پرداخته است.

اقتصاد آنلاین  سیده زهرا محمودی؛  خبر یارانه رمضان یکی از خبرهایی بود که طی روزهای اخیر در فضای مجازی دست به دست می‌شد؛ این یارانه ساعت ۲۴ روز ۲۵فروردین به حساب ۶۰میلیون ایرانی واریز شد؛ اما بسیاری از مبلغ واریزی ناراضی بودند.

پیش از واریز یارانه گفته می‌شد که قرار است ۲۵هزار میلیارد ریال به حساب ۶۰میلیون ایرانی واریز شود و مبلغ آن نیز برابر با مبلغ یارانه معیشتی است؛ اما پیام‌های مخاطبین اقتصاد آنلاین حاکی از چیز دیگری بود.

به گفته بسیاری، مبلغ یارانه واریزی کمتر از یارانه معیشتی بوده است؛ برای مثال یکی از مخاطبان نوشت: " من خانواده ۴نفره هستم یارانه معیشتی ماه رمضان مبلغ ۱۵۳۰۰۰ تومان واریز کردند و در واقع باید ۱۷۲ هزار تومان واریز میشد."

مبلغ‌های واریزی، واکنش‌های منفی بسیاری به دنبال داشت؛ اقتصاد آنلاین نیز در پی این موضوع به بررسی علت این امر پرداخته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، از ابتدا قرار نبوده تا مبلغ یارانه معیشتی و یارانه رمضان برابر باشد و این موضوع تنها شایعه بوده و این دو یارانه کاملا جدا از هم هستند؛ بر این اساس مقرر شده بود تا ۲۵هزار میلیارد ریال بین ۶۰میلیون نفر توزیع شود؛ در این بین خانوارهایی که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار داشتند، تقریبا نفری ۵۲هزار تومان و سایر خانوارهایی که تحت پوشش هیچ نهادی نبودند نیز نفری ۳۸هزار تومان دریافت کردند.

با این حال بازهم مبلغ یادشده، مغایر با مبلغ واریزی است؛ چرا که براساس گفته‌ها، خانوارهای دو نفره ۹۷هزار تومان،  خانواده‌های سه نفره ۱۲۵هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۵۳هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره ۱۸۰هزار تومان دریافت کردند.