۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

یارانه جدید در راه است / چه کسانی بسته حمایتی رمضان می‌گیرند؟

۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۴۳
کد خبر: 519809
یارانه جدید در راه است / چه کسانی بسته حمایتی رمضان می‌گیرند؟

براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، 60میلیون نفر مشمول طرح معیشتی در ماه رمضان خواهند شد.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ بیش از یک سال است که از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد؛ از همان ابتدای شیوع کرونا، چند طرح حمایتی به افرادی که از کرونا آسیب دیده بودند تعلق گرفت؛ حال بسته حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان، از دیگر طرح‌های جدیدی است که جهت حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر پرداخت خواهد شد. براساس این طرح، سازمان هدفمندی یارانه‌ها، به 60میلیون نفر از افرادی که مشمول طرح هستند، 25هزار میلیارد ریال پرداخت خواهد کرد. فهرست این افراد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری دستگاه‌های ذی ربط اعلام می‌شود.

چه کسانی مشمول این بسته خواهند شد؟

دریافت بسته حمایتی رمضان دارای شروطی است و همه افراد شامل این طرح نخواهند شد؛ براساس اطلاعات اعلام‌شده، خانوارهایی که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان نباشند، این بسته حمایت معیشتی را دریافت می‌کنند.

چه کسانی بسته حمایت معیشتی رمضان را دریافت نمی‌کنند؟

گفتنی است؛ افرادی که دارای دو واحد ملکی باشند و یا خانوادهایی که ارزش ملکشان در تهران و کلان‌شهرها بیش از یک میلیارد و 200میلیون تومان و در سایر شهرستان‌ها بیش از 900میلیون تومان باشد، این یارانه معیشتی را دریافت نمی‌کنند. همچنین خانوارهایی که ارزش خودرو سواریشان بیش از 300میلیون تومان باشد و یا خودروی عمومی با ارزش بیش از 400میلیون تومان داشته باشند، مشمول بسته معیشتی نخواهند شد.

افرادی که بیش از 3سفر خارجی غیر زیارتی رفته باشند، یارانه نمی‌گیرند

دریافت بسته حمایتی رمضان، شروط دیگری را نیز داراست؛ کارفرمایانی که بیش از سه بیمه‌پرداز داشته باشند و خانوارهایی که بیش از سه بار به سفر خارجی غیر زیارتی رفته باشند، این کمک معیشتی را دریافت نمی‌کنند. همچنین افرادی که تسهیلات بانکی با مبلغ بیش از سیص میلیون تومان گرفته و در حال بازپرداخت اقساط باشند، منتظر دریافت این بسته حمایتی نباشند.

درآمد؛ شاخص مهم دیگر برای دریافت بسته معیشتی

درآمد نیز شاخص دیگری است که در پرداخت سبد حمایت معیشتی تاثیرگذار است؛ بر  این اساس، خانوارهای یک نفره با درآمدی بیش از 4میلیون تومان، خانوارهای دونفره با درآمدی بیش از 5میلیون تومان، خانواده‌های 3نفره با درآمد بیش از 6میلیون تومان، خانوارهای چهار نفره با درآمد بیش از 7میلیون تومان و خانوارهای 5نفره با درآمد بیش از هشت میلیون تومان، مشمول این طرح نمی‌شود.