۰ نفر

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

جزییات درآمدهای مالیاتی سال۹۹/ ۱۹۲.۵هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد

۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶
کد خبر: 518635
جزییات درآمدهای مالیاتی سال۹۹/ ۱۹۲.۵هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به جزئیات درآمدهای مالیاتی در سال 99 گفت: 192.5 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد که تحقق 107 درصدی نسبت به رقم مصوب قانون بودجه سال قبل دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد مسیحی، با اشاره به وضعیت تحقق درآمدهای مالیاتی سال 99 اظهارداشت: در سالی که گذشت سازمان امور مالیاتی موفق شد 192.5 هزار میلیارد تومان مالیات وصول کند که تحقق 107 درصدی نسبت به رقم مصوب قانون بودجه سال قبل دارد. همچنین رقم محقق شده 37 درصد بالاتر از عملکرد سال 98 محسوب می‌شود.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی به جزئیات درآمدها اشاره کرد و گفت: ترکیب مالیات از دو بخش مالیات مستقیم و کالا و خدمات تشکیل شده که در بخش مالیات‌های مستقیم با وصول 119 هزار میلیارد تومان تحقق 136 درصدی نسبت به رقم مصوب قانون بودجه سال 99 و رشد 46 درصدی نسبت به عملکرد سال 98 وجود دارد.

وی ادامه داد: در بخش درآمد مالیات از کالا و خدمات نیز 73.5 هزار میلیارد تومان به خزانه واریز شد که 23 درصد رشد نسبت به عملکرد سال 98 داشته و همچنین 80 درصد رقم مصوب بودجه سال 99 تحقق یافت.

مسیحی با اشاره به سرفصل‌های درآمدی مالیات‌های مستقیم بیان داشت: اشخاص حقوقی 56 هزار میلیارد تومان مالیات پرداختند که رشد 27 درصدی دارد.

معاون سازمان امور مالیاتی افزود: ‌از بخش مالیات بر درآمد نیز 39.5 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد که 36 درصد رشد نشان می‌دهد که عمده آن مربوط به مالیات مشاغل و حقوق (عمومی و خصوصی) بوده است.

وی در مورد درآمد مالیات بر ثروت نیز تصریح کرد: در این بخش 23.2 هزار میلیارد تومان درآمد وصول شده که رشد 178 درصدی دارد.

مسیحی با بیان اینکه به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از بیماری کرونا و محدودیت و کاهش ترددها، میزان سوخت مصرفی در کشور کاهش یافت که اثر خود را روی درآمد این بخش گذاشت، خاطرنشان کرد: در سال 99 حدود 6 هزار میلیارد تومان مالیات از فرآورده‌های نفتی اخذ شده که 14 درصد نسبت به سال 98 افت نشان می‌دهد.

معاون درآمدهای مالیاتی ادامه داد: متاثر از این شرایط، 164 میلیارد تومان عوارض خروج از کشور به خزانه واریز شد که 86 درصد افت کرده است.