۰ نفر

سخنگوی دستگاه قضایی عنوان کرد؛

دستور رییسی برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان قوه قضاییه

۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۲۰
کد خبر: 518134
دستور رییسی برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان قوه قضاییه

سخنگوی قوه قضاییه از دستورات رییس قوه قضائیه در خصوص بهبود وضعیت معیشتی کارکنان قوه قضائیه در سال۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی رییس حوزه ریاست و سخنگوی قوه قضاییه در نشست فصلی شورای قضایی استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تورم موجود، وضعیت معیشتی همکاران به خصوص همکاران اداری قوه قضاییه از دغدغه‌های جدی رییس قوه قضاییه است، گفت: در اولین جلسه مشورتی قوه قضاییه که به صورت ثابت در روزهای یکشنبه برگزار می‌شود، روز گذشته به همین موضوع اختصاص یافت و با بهره‌گیری از گزارش‌ها و نظرات کارشناسی اعضای محترم در محدوده ضوابط و مقررات قانونی، رییس قوه قضاییه دستورات و تدابیر ویژه ای را ابلاغ کردند.

وی افزود: رییس قوه قضاییه مقرر کردند که در تعاقب پرداخت‌های قبلی در روزهای آینده پرداخت دیگری به صورت یکنواخت برای تمامی همکاران قضایی و اداری انجام شود. همچنین قرار شد که در آستانه ماه مبارک رمضان یک سبد کالا برای عموم همکاران اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، روزمزد و شرکتی تهیه شود تا در آغاز ماه مبارک رضان در اختیار کارکنان قوه قضاییه قرار بگیرد. محل تأمین همه این پرداختی‌ها که مورد اشاره قرار گرفت، از محل بودجه و اعتبارات دولتی است.

اسماعیلی گفت: رییس قوه قضاییه همچنین مقرر کردند که از ظرفیت‌های قانون بودجه ۱۴۰۰ هر آنچه قابلیت پرداخت برای همکاران داشته باشد و دایره شمول آن گسترده و عام باشد حتماً در قالب خدمات رفاهی و موضوعاتی مانند حق مسکن، بیمه و پرداختی‌هایی که امکان پرداخت در ضوابط بودجه را داشته باشد، در سال ۱۴۰۰ مورد لحاظ شده و مورد اهتمام قرار گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: رییس قوه قضاییه همچنین کمیته‌ای را برای بررسی ظرفیت‌های قانونی که سایر ادارات و وزارتخانه‌ها برای پرداخت برخی فوق‌العاده‌ها از آن استفاده می‌کنند، به صورت ویژه در حداقل زمان بررسی کرده و پیشنهادات لازم را به رییس قوه قضاییه، دولت و مجلس ارائه کند.