۰ نفر

کدام کشورها رکورددار نرخ تورم هستند؟

۳ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۴۸
کد خبر: 515350
کدام کشورها رکورددار نرخ تورم هستند؟

تورم یکی از سخت ترین موانع رشد و پیشرفت جوامع در طول تاریخ بوده است چرا که این پدیده بر روی تمام جنبه های زندگی افراد تاثیر گذار است و در حال حاضر تعداد کشورهایی که با این پدیده مواجه شده اند کم نیستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، تورم آثار و تبعات مثبت و منفی به دنبال دارد اما به نفع گروه‌های پردرآمد و به ضرر گروه‌های فقیر و کم‌ درآمد است و از قدرت خرید افراد کم درآمد می کاهد. در واقع تورم همچنین هزینه‌های عمومی دولت را افزایش داده و در نتیجه دولت را مجبور به افزایش کسب درآمد یا استقراض از بانک مرکزی می‌کند که با این کار ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد میشود.

تورم سریع و مدت دار به هم ریختگی بافت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را به همراه دارد و از کارکرد موثر و مفید نهادهای قانون‌گذار و سیاست‌گذار و همچنین مدیریت جامعه جلوگیری می‌نماید.

در بین تمام کشورهای دنیا ونزوئلا با فاصله زیاد از سایر کشورهای پرتورم دنیا در صدر این فهرست قرار گرفته است؛ نرخ تورم این کشور ۲۸۲۹۷۲.۸ درصد است.

این کشور از سال ٢٠١٣ وارد رکود شد و سال به سال بیشتر در آن فرو رفت. همراه این انقباض، تورمی رشد کرد که در تاریخ کم سابقه شد. تورم در سال ٢٠١٧ به ٢٦١٦ درصد و در ژوئن ٢٠١٦ به بیش از ٤٦ هزار درصد رسید و افزایش نرخ تورم این کشور تاکنون ادامه یافت.