۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین یارانه سال امشب پرداخت می‌شود/ پرداخت یارانه معیشتی کرونا ادامه دارد؟

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۳۲
کد خبر: 513726
آخرین یارانه سال امشب پرداخت می‌شود/ پرداخت یارانه معیشتی کرونا ادامه دارد؟

آخرین مرحله یارانه معیشتی کرونا، ساعت 24 امشب به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.

واریز یارانه معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی

اقتصاد آنلاین سیده زهرا محمودی؛ پس از شیوع کرونا، بسیاری از کسب و کارها با تعطیلی مواجه شد و افراد بسیاری شغل و منبع درآمدی خود را از دست دادند؛ در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و بی‌بضاعت، چند یارانه و وام به این افراد تعلق گرفت.

یکی از این یارانه‌ها که پرداخت آن از آذر ماه سال جاری آغاز شد، یارانه معیشتی کرونا بود و مقرر شد یارانه معیشتی کرونا در دو مبلغ 100 و 120هزار تومانی به حساب مشمولان واریز شود.

چه کسانی یارانه می‌گیرند؟

همانطور که گفته شد، یارانه معیشتی کرونا در دو مبلغ 100 و 120هزار تومان به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز می‌شود؛ یارانه 120هزار تومان به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و... تعلق می‌گیرد.

دریافت یارانه 100هزار تومانی نیز 4شرط داشت که نداشتن درآمد، بیمه‌پرداز نبودن، قرارگیری در شاخص‌های پایین درآمدی و... از شروط دریافت این یارانه بود؛ تا کنون 3مرحله از این یارانه به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز شده است.

آخرین یارانه معیشتی کرونا کی واریز می‌شود؟

اولین مرحله از یارانه معیشتی کرونا اواخر آذر ماه واریز و براساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد تا 3مرحله باقی‌مانده در اواخر دی، بهمن و اسفند به مشمولان اعطا شود؛ حال آخرین مرحله از این یارانه ساعت24 امشب به افرادی که قبلا یارانه معیشتی کرونا به آن‌ها تخیصیص یافته بود، تعلق می‌گیرد.

یارانه معیشتی کرونا سال بعد ادامه‌دار خواهد بود؟

باتوجه به اظهارات اولیه در خصوص یارانه معیشتی کرونا، مقرر شده بود تا این یارانه در 4مرحله به افراد تعلق گیرد؛ حال امشب مرحله چهارم نیز به پایان خواهد رسید و ادامه‌دار بودن یا نبودن این یارانه، پرسش بسیاری از مشمولان طرح است؛ به گفته حسین میرزایی سخنگوی ستاد حمایت معیشتی کرونا، پرونده این یارانه بسته شده است.