جدیدترین آمار به دست آمده از وضعیت اقتصاد بریتانیا نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی این کشور در ابتدای سال 2021 باز هم سقوط کرده و به منفی 2.6درصد کاهش یافته است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ تولید ناخالص داخلی ماهانه بریتانیا پس از متحمل شدن رکورد بیشترین ضرر در ماه آوریل که در مقایسه با ماه مارس 19.5درصد سقوط کرد، دوره‌ای بهبود را تجربه کرده بود.

بین ماه‌های آگوست و سپتامبر، تولید ناخالص داخلی در بریتانیا برای پنجمین ماه متوالی رشد کرده بود اما پس از آن دوباره روند نزولی در پیش گرفت و همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، آخرین ارقام به دست آمده مربوط به ماه ژانویه است که چشم‌انداز بازگشت اقتصاد به سطح پیش از کرونا را تاریک کرده است.

گفتنی است که افت عظیم 19.5درصدی، که همزمان با اولین ماه قرنطینه کامل بود، بزرگترین سقوط ماهانه را از سال 1997 نشان می‌داد. به گفته جاناتان آتو، معاون دفتر آمار ملی، اگر ماه‌های مارس و آوریل را با هم در نظر بگیریم، این سقوط به 25درصد می‌رسد.

بنابراین طی دو ماه، اقتصاد یک چهارم کاهش یافت. بزرگترین سقوطی که پیش از این در بریتانیا مشاهده شد کمی بیش از 2درصد بود، در نتیجه سقوط کنونی 10برابر بیشتر از وضعیت مشاهده شده پیش از شیوع ویروس کرونا است. تقریبا تمام بخش‌های اقتصاد روند نزولی در پیش گرفته‌اند.

در نمودار ارائه شده، تولید ناخالص داخلی ماهانه بریتانیا را مشاهده می‌کنید؛

photo_2021-03-13_14-15-26