۰ نفر

بر اساس اعلام مرکز آمار؛

تورم تولیدکننده خدمات به ٣٥.٣درصد رسید/ کمترین و بیشترین تورم فصلی مربوط به کدام بخش‌ها می‌شود؟

۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶
کد خبر: 513189
تورم تولیدکننده خدمات به ٣٥.٣درصد رسید/ کمترین و بیشترین تورم فصلی مربوط به کدام بخش‌ها می‌شود؟

مرکز آمار اعلام کرد: کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش‌های«واسطه گری های مالی» (١.١درصد) و بیشترین تورم فصلی تولید نیز مربوط به «فعالیت های اداری و خدمات پشتیبانی» (٢٠.٨ درصد ) است.

به گزارش اقتصادآنلاین،  تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل پاییز ١٣٩٩ به ١١.٦ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١١.٨) ٠.٢ واحد درصد کاهش دارد. کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش‌های «واسطه گری های مالی» (١.١درصد) و «آب رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» (١.٥درصد) است. بیشترین تورم فصلی تولید نیز مربوط به «فعالیت های اداری و خدمات پشتیبانی» (٢٠.٨ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل پاییز ١٣٩٩ به ٤٠.٢ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٣٥.٢) ٥ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل پاییز ١٣٩٩ نسبت به فصل پاییز ١٣٩٨، ٤٠.٢ درصد افزایش دارد. در بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به بخش «آب رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» (١.٥ درصد) و بیش‌ترین نرخ مربوط به بخش «تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتور سیکلت» (٦٠.٠ درصد) می‌باشد.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل پاییز ١٣٩٩ (تورم سالانه) به ٣٥.٣ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٣٣) ٢.٣ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش «آب رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» (٤درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به بخش «فعالیت های اداری و خدمات پشتیبانی» (٥٥.٣ درصد) است.