۰ نفر

توقف رکود ناشی از بحران کرونا؛

تولیدات اقتصادی آلمان کم شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۲۲
کد خبر: 512186
تولیدات اقتصادی آلمان کم شد

تولیدات اقتصادی آلمان برخلاف پیش‌بینی‌ کارشناسان، در ماه های گذشته با کاهش چشمگیری مواجه بوده ‌است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در حالی که اقتصاددانان پیش‌بینی می کردند با بهبود شرایط همه گیری در آلمان، رکود ناشی از بحران کرونا متوقف شده و این کشور در سال جدید میلادی شاهد رشد اقتصادی باشد، آمارها خلاف این موضوع را نشان می دهد.

نشریه هاندلزبلات آلمان امروز (دوشنبه) نوشت: تولید در حوزه های اقتصاد، صنعت، ساختمان و انرژی در نخستین ماه های سال ۲۰۲۱میلادی کاهش داشته است. این در حالی است که پیش بینی ها از بهبود اوضاع حکایت داشت.

کاهش تولید به ویژه در حوزه ساخت و ساز به چشم می خورد، جایی که تولیدات این بخش در این مدت ۱۲.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده است. برخی البته علت این مسئله را هوای نامساعد و حکمفرما شدن شرایط جوی برفی و یخبندان غیرمنتظره عنوان می کنند.

همچنین در حوزه تولید خودرو میزان تولیدات در ماه ژانویه (دی ماه) به دلیل بروز مشکلات در تامین نیمه رساناها کاهش چشمگیری رخ داده است. بخش صنعت و انرژی آلمان نیز در همین مدت ۲.۵ برابر کمتر از ماه قبل تولید داشته است.

کارشناسان امیدوار بودند با توجه به رشد ۱.۹ درصدی تولید در آخرین ماه ۲۰۲۰ و اقداماتی از قبیل واکسیناسیون سراسری و کنترل همه گیری، تولید در حوزه های مختلف دست کم ۲ درصد افزایش یابد.

تا کنون ۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۶۵۵ نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۷۲ هزار و ۵۳۲ نفر جان باخته و ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۳۰۰ نفر نیز بهبود یافته اند.