۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

فقط چند ساعت تا پرداخت آخرین یارانه نقدی ۹۹ / مبلغ یارانه چه قدر است؟

۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۳۷
کد خبر: 512135
فقط چند ساعت تا پرداخت آخرین یارانه نقدی ۹۹ / مبلغ یارانه چه قدر است؟

آخرین یارانه نقدی سال99، ساعت24 روز چهارشنبه 20اسفند ماه پرداخت خواهد شد.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ بیش از ده سال است که از پرداخت اولین یارانه نقدی در کشور می‌گذرد؛ اولین یارانه نقدی در سال89 و مطابق با قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول پرداخت شد. در آن زمان هر فرد 45هزار و 500تومان یارانه دریافت می‌کرد؛ حال با گذشت 10سال نوبت به واریز صد و بیست و یکمین مرحله از یارانه نقدی فرا رسیده است.

این یارانه نقدی در ساعت24 روز چهارشنبه 20اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول یارانه نقدی واریز خواهد شد. مبلغ یارانه واریزی مانند سال‌ها و ماه‌های گذشته تغییری نداشته و همان 45هزار و 500نفر به ازای هر نفر خواهد بود.

کسر نهمین قسط تسهیلات کرونایی از یارانه نقدی اسفند ماه

گفتنی است که با ورود کرونا به کشور، معیشت بسیاری از خانوارها با مشکل همراه شد و از این رو مقرر شد تا به برخی از خانوارها تسهیلات یک میلیون تومانی پرداخت شود؛ در ماه جاری نیز نهمین قسط از این تسهیلات از مبلغ یارانه نقدی افراد کسر خواهد شد که بر اساس آمار موجود حدود 6میلیون و 993هزار و 380خانوار از این تسهیلات بهره‌مند شدند و به عبارتی دیگر از مجموع خانوارهای یارانه بگیر، قسط تسهیلات یک میلیونی کرونا از یارانه نقدی تقریبا 7میلیون خانوار کسر می‌شود.