۰ نفر

ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد؛

آخرین مهلت دریافت وام جدید کرونا

۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱
کد خبر: 511023
 آخرین مهلت دریافت وام جدید کرونا

با توجه به آنکه ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت دریافت تسهیلات جدید کرونا را تا نیمه اسفند ماه تمدید کرده بنابر این فردا آخرین مهلت دریافت وام جدید کرونا خواهد بود و هرگونه تمدید مجدد بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد داشت.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،پرداخت تسهیلات جدید کرونا در مرحله دوم با رویکرد بنگاه محوری آغاز شد و بر این اساس بنگاههای سه حوزه گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان مشمول این مرحله از دریافت وام جدید کرونا شناخته شدند.

د ر حالی که تا پیش از این مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت وام جدید کرونا برای بنگاههای مذکور تا پایان بهمن ماه اعلام شده بود این زمان از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای هر سه بخش تا نیمه اسفند ماه تمدید شد.

تمدید مهلت زمان ثبت نام مرحله دوم وام کرونا به دلیل عدم جذب منابع تخصیص یافته و همچنین عدم مراجعه به بانکها به دلیل اعمال محدودیتهای ترددی و رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفت تا صاحبان بنگاها و کسب و کارها در حوزه های گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان فرصت مراجعه به بانکها را داشته باشند.

تصویب پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین و کسب و کارهای سه حوزه مذکور به دنبال حمایت دولت از صاحبان مشاغل و کسب وکارهای شدیدا آسیب دیده از کرونا در ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفت که در فاز نخست پرداخت تسهیلات، افراد متقاضی برای دریافت وام ثبت نام کرده و نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در کشور در ۱۴ رسته و بیش از ۸۵۰ زیررسته پرداخت شد.

در مرحله دوم پرداخت وام کرونا نیز، سه حوزه گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان مورد توجه قرار گرفت و رقمی معادل ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت به این بخشها پیش بینی شد که طبق مصوبات ستاد ملی کرونا ۲۰۰۰ میلیارد تومان به بخش گردشگری، ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر و ۸۰۰ میلیارد تومان به بخش ورزش اختصاص پیدا کرده است.

پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا با نرخ ۱۲ درصد بوده و متقاضیان برای بهره مندی از این تسهیلات ابتدا باید از طریق ثبت نام در سامانه کارای وزارت کار مراحل ثبت نام خود را دنبال و پس از تایید سامانه و معرفی به بانک، تسهیلات درخواستی را از طریق شعب بانک دریافت کنند.

طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت دریافت وام جدید کرونا فردا پانزده اسفند به پایان می رسد مگر آنکه تمهیدات جدیدی از سوی ستاد پیش بینی شده و مهلت دریافت وام مجددا تمدید شود.