۰ نفر

با رای نمایندگان مجلس؛

میزان اعتبار و شرایط پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تعیین شد

۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۱۶
کد خبر: 510716
میزان اعتبار و شرایط پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تعیین شد

نمایندگان مردم در مجلس میزان اعتبارات و شرایط پرداخت و دریافت تسهیلات اشتغالزایی را تعیین کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 13 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با جزءهای الحاقی 1 تا 5 بند (ب) تبصره 16 این ماده واحده موافقت کردند. 

براساس جزء الحاقی 1، مبلغ پنجاه هزار میلیارد ریال از منابع این بند در اختیار بسیج سازندگی و سپاه با بازپرداخت هفت ساله قرار می‌گیرد. بسیج سازندگی و سپاه این مبلغ را برای اشتغال در مناطق کم برخوردار هزینه می نمایند.

در جزء الحاقی 2 آمده است؛ مبلغ ده هزار میلیارد ریال از منابع این بند برای ایجاد اشتغال و توسعه فناوری و با معرفی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به کسب و کارهای نوآورانه و مبلغ ده هزار میلیارد (10.000.000.000.000) ریال بامعرفی صندوق نوآری و شکوفائی به شرکتهای دانش­ بنیان اختصاص می یابد. تقسیم سهم بیشتر متناسب با نرخ بیکاری بالاتر و نیز محرومیت و کمتر توسعه یافتگی صورت پذیرد.

همچنین در جزء الحاقی 3 آمده است؛ مبلغ بیست هزار میلیارد (20.000.000.000.000) ریال از منابع این بند برای ایجاد اشتغال با معرفی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اختصاص می‌یابد. تقسیم سهم بیشتر متناسب با نرخ بیکاری بالاتر و نیز محرومیت و کمتر توسعه یافتگی انجام پذیرد.

در جزء الحاقی 4 اذعان شده؛ شورای برنامه ریزی و هماهنگی در سطح ملی متشکل از نمایندگان دستگاه های موضوع این بند تشکیل می شود و دبیرخانه آن با هماهنگی شورای مذکور تعیین خواهد شد. دبیرخانه آن در ستاد اجرایی مستقر است و کلیه طرح های دستگاه های مذکور با رعایت موارد زیر باید به تصویب شورای فوق الذکر برسد.

7-1- اهلیت و صلاحیت متقاضی اشتغال و کارآفرینی

7-2- قابلیت دوام و رقابت با توجه به محصولات و خدمات در حال و آینده

7-3- بازاریابی و تضمین کافی فروش محصولات و خدمات به قیمت مناسب

7-4- ارائه طرح های مطلوب

7-5- آموزش

7-6-تامین مواد اولیه و خوراک و ابزار لازم

7-7-خرید با قیمت تضمینی محصولات و خدمات

7-8- در کلیه موارد، سهم بیشتر متناسب با نرخ بیکاری بالاتر و نیز محرومیت و کمتر توسعه یافتگی

براساس جزء الحاقی 5؛ ویژگی و شرایط و الزامات هر شغل و متقاضیان اشتغال و کارآفرینی با رعایت کلیه احکام مذکور در هر مورد و تقسیم آن بین دستگاه ها به تصویب شورای مذکور می رسد. انطباق متقاضیان با دستگاه­های مربوط از طریق و با معرفی دبیرخانه می باشد. نظارت در سطح ملی با سه نماینده معرفی شده از کمیسیون اجتماعی و در سطح استانی و شهرستان حسب مورد با نمایندگان حوزه انتخابیه مربوطه می باشد.