۰ نفر

سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا اعلام کرد؛

آخرین وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی آمریکا

۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱:۳۶
کد خبر: 510211
آخرین وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی آمریکا

حجم درآمدهای دولت آمریکا از سه تریلیون دلار گذشت.

به گزارش سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه فوریه به سه تریلیون و ۴۶۷ میلیارد و ۶۶۲ میلیون دلار رسیده است. میزان درآمد مالیاتی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه ۱۰ هزار و ۵۰۵ دلار اندازه گیری شده است.  از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا پایان ماه فوریه به یک تریلیون و ۶۲۲ میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات ها بر درآمد شرکت های آمریکایی ۲۱۳ میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلار بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در ماه فوریه، بدهی ایالت های آمریکا یک تریلیون و ۲۲۸ میلیارد و ۷۵۲ میلیون دلار و سهم هر شهروند آمریکایی از بدهی های دولت این کشور معادل ۳۷۲۲ دلار بوده است. حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به فوریه به ۲۱ تریلیون و ۵۸۶ میلیارد و ۹۹۳ میلیون دلار رسیده که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

جمعیت آمریکا در حال حاضر ۳۳۰ میلیون ۱۴۰ هزار نفر است که از این تعداد،   ۱۵۰ میلیون و ۱۰۶ هزار نفر در بازار کار مشارکت داشته اند. شمار جمعیت بیکاران آمریکایی تا پایان این ماه معادل ۱۰ میلیون و ۱۴۲ هزار نفر بوده است.

سهم بخش خصوصی از اشتغال کل، ۱۱۸ میلیون و ۱۸۶ هزار شغل و بخش دولتی ۲۲ میلیون و ۷۱۳ هزار شغل بوده است. هم چنین هشت میلیون و ۷۲۱ هزار آمریکایی نیز خوداشتغال بوده اند.

از بین کل شاغلین آمریکایی،  ۱۲۵ میلیون و ۱۳۸ هزار نفر به صورت تمام وقت و ۲۴ میلیون و ۶۰۶ هزار نفربه صورت پاره وقت مشغول به کار بوده اند.

تا پایان ماه فوریه متوسط قیمت خانه در آمریکا ۳۲۶ هزار و ۸۸۳ دلار و متوسط درآمد سالانه ۳۵ هزار و ۳۶۱ دلار بوده است.

در شرایطی که تا پایان این ماه ۳۵ میلیون و ۹۳۲ هزار آمریکایی در فقر زندگی می‌کرده اند،   ۱۸ میلیون و ۴۷۷ هزار نفر یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت داشته اند.